lördag 10 november 2007

linda goes fördomar

jag vet att jag pratat mycket om allas lika värde på senaste. och jag tycker fortfarande fördomar är tråkigt och fult, men nu har jag en som snart kommer övergå från fördom till fakta. den här handlar om ett folkslag. men uteslutande om männen för kvinnorna har jag aldrig behövt tacklas med på samma sätt och kan eller vill därmed inte uttala mig om dem.

jag älskar sydamerikaner. jag har gillat argentinare. fina pojkar. men alla som bott utanför sveriges gränser vittnar om deras fruktansvärda sätt att behandla tjejer och kvinnor på. hur de är i sitt eget hemland kan jag inte uttala mig om men här (barcelona) står trohet och ärlighet inte särskilt högt på deras prioriteringslista. alla har de en gömd flickvän undanstoppad i andra sidan av stan, sverige eller hemma i argentina. (möjligtvis också en i tyskland eller polen som de väntar på ska komma tillbaka.) de beter sig som svin. stora äckliga vidriga sådana. respekt existerar inte och de verkar tycka att det är helt okej att ljuga så mycket som möjligt för att få det de vill ha. trots detta. (och det är fan förj...ligt, så fortsätter de få bra tjejer som ytterligare en gång charmats och hoppas att kanske kanske den här är annorlunda.) been there done that and will probably do it again så jag vet.

jag ska ge några lektioner för er alla flickor som planerar att passera barcelona så ni vet vad ni ger er in på. eller ännu bättre vad ni inte ska ge er in på.

1) om de börjar säga att de har flickvän, inte har flickvän, har öppet förhållande... spring! detta hände senast i natt med underbar väninna till mig som gett en kille massa tid för att han behövde det, inatt kom hon på han gå hem med annan tjej. (inga problem all tid i världen, puss.)

2) om de är från landet och musiker...spring! detta händer jämt. de är alltid artister och det slutar aldrig väl.

3) om de kan några fraser på svenska...spring! de vet hur man sårar ett svenskt hjärta, har gjort det förut och tänker göra det igen. det här händer också jämt. nästan alla argentinare har haft "svenska flicka" och kan säga söta saker som är livshotande för oss kvinnor från nordligare breddgrader.

...

listan kan göras oändligt lång.

måste gå nu. ska luncha med en argentinare ;)

(ps. minns ni bloggen om kärlek från igår...) (låtsas som det regnar..)

6 kommentarer:

beerbelly sa...

Precis det är nog mer fakta..Till deras försvar så vill nog rätt många svenska tjejer bli "lurade" av dem med..
Fattar ärligt talat inte varför. Men de flesta tycks ha ett myckt gott (överdrivet) självförtroende och det anses nog sexigt?

Hoppas det blir en trevlig lunch oavsett. Ge honom ett svenskt knä vid behov.

Erika Lundin sa...

Vi vill veta allt om lunchen sen. Inklusive vad ni åt.

beerbelly sa...

Hoppla, som de sa i pilsnerfilmerna. Det blev lång lunch det =). Hoppas du har kul och en bra kväll också.

Nat sa...

Quelinda;

Min pappa var från Argentina och musiker :)))
Han var väl kanske inte riktigt såsom du beskriver, det vore elakt av mig att säga. Men trogen, det var han nog inte en dag i sitt liv. Trots det hängde mina föräldrar ihop i 20 år.

Jag säger så här; inte en argentinare innanför mina dörrar, prisar den svenske mannen.

Häpp

la linda sa...

que gracia! no digo que todos argentinos sean lo mismo...pero solo conosco a un argentino que realemente es fiel, cien por cien! ;)

beerbelly sa...

Jaha .. vad säger babel fish om det då.
Gick nog att få ut andemeningen åtmisntone. Överaskande.