söndag 29 juni 2008

en kväll i fiestans tecken.

igår var vi ute en sväng som lördagsseden säger att man bör. först tog jag min solbrända kropp (brännskada av åttiofemte graden) till en invigning uppe på FOC och sedan bar det iväg för mojito på RABIPELAO. måste säga att drinkarna (och baren) var mycket bättre där "förr", men i glada flickors lag hade vi trevligt i alla fall. sista stoppet på kvällen blev till min stora glädje MOOG där jag efter bara en kvart blev supertrött och började fundera på sängen. det var helt galet mycket folk, trångt och svettigt och efter inte mer än en timma gav jag upp och gick hem till vovven och sängen. innan jag gick såg jag självklart till att bli lite pussad varför jag somnade med ett leende på läpparna, men varför vaknade jag med halssvullnad och ont..?

4 kommentarer:

Maria sa...

låter som att du hade en toppenkväll iaf, och som sagt, det är sällskapet som räknas. MOOG är ett av mina favvoställen men har ej varit där på länge, kanske snart dags att ge det ett besök igen.
Hoppas halsen blir bättre!

beerbelly sa...

Skönt med lite lugn kväll kanske? Brännskadad som du var. Min gissning är att halsontet hör ihop med det men någon läkare kanske läser och vet?
Har för mig att man får feberfrossa osv lätt när man är brännskadad och då kanske inte steget till halsont/förkylning är långt? Men jag bara spekulerar som vanl.
Hoppas du kryar på dig och har en bra helg!
Kram

Nollan sa...

Sällskapet är som sagt mycket viktigare än hur drinkarna smakar :) Sedan kan det vara skönt att komma hem i hyfsad tid ibland också, så har man mer möjlighet att njuta av morgondagen. Hoppas du snart kryar på dig, du som ska ha fin främmande från det kalla norden. Stella kan ju inte ta hand om allt inför besöket själv ;)
Kram

la linda sa...

maria: jaså du är tillbaka alltså, hur mår mamma?? kram
beerbelly: jag tycker din tydning av min sjuka låter högt rimlig, och nu är halsen bättre även om jag är hes.
nollan: tack söta, jag är redan bättre. :)