söndag 26 augusti 2007

flickvänsmaterial vs mig

tungt känns det idag. aldrig trodde jag väl att jag av alla skulle få komma att lida av att vara för snygg. jo hör och häpna. det är faktiskt sant. och jag hatar det dessutom. min bartenderflirts flickvän uppenbarade sig igår. och jag är ledsen att meddela att hon var något bland det fulaste... ja jag vet insidan är säkert underbar, hon är säkert en otroligt intressant person som älskar att städa och laga mat därhemma när mister himself flirtar med vackra kvinnor som mig. men hallå. why? sandra förklarar:

"snygg man väljer ful kvinna för att med säkerhet aldrig bli lämnad. då kan han göra som han vill och ha en kvinna vid sin sida till han en dag eventuellt tar mod till sig och byter upp sig till någon som mig"

jag gillar förklaringen och ser genast allt mycket tydligare. och idag för första gången på länge kan jag stolt säga att under de premisserna vill i alla fall inte jag bli någons flickvän. jag vägrar bli ful igen för att få en far till min blivande barn eller för att ha någon att gifta sig med när jag ska vara så där prinsessvacker i min lars wallin designade bröllopsklänning. jag bara vägrar.

dagens kontaktannons lyder därför:
"snygg kvinna finnes till förfogande till den som vågar. du: minst lika snygg, intelligent, intressant, rolig, singel eller förhållandekille som äntligen vågar byta upp sig, du ska kunna hantera en grill, vara sydamerikan eller åtminstone ha latinskt påbrå, och sist men inte minst, ska du vara beredd att vakna varje morgon och upptäcka att kvinnan brevid dig är otroligt vacker och med säkerhet det bästa som någonsin har hänt dig."

tack för mig.

1 kommentar:

Anette sa...

Du behöver inte ens jämföras med en ful flickvän, för mot vilken flicka som helst är du otroligt vacker! du är söt.