tisdag 21 augusti 2007

sjuk.

för er som inte redan hört historien fick olycksdrabbade jag gå hem från jobbet i fredags. företagsdoktorn rekommenderade mig att genast åka till akuten vilket jag snällt men motvilligt gjorde med ett blodtryck högt som en sjuttioårings. för er som förstår sån´t där så låg det på 155/88. inte bra. stackars jag mådde inte bra, svimmade nästan flera gånger och kunde inte gå rakt. mådde tokigt helt enkelt. en gång är ingen gång menade doktorn som förklarade att det var mycket att göra på akuten och att man inte hade tid att ta prover på mig. viktigt var dock att om en gång blev fler boka tid hos min doktor för prover. bra blev verkligen inte bättre och jag låg hela helgen. tidig måndag morgon ställde jag mitt alarm på 07.20 för att boka tid men fick höra att de hade mycket att göra och inte kunde ta emot mig innan den 31! jag försökte snällt förklara att jag inte mådde bra och att min kraft var lika med obefintlig och att gå i trappor inte funkade på grund av ansträngningen. hon sa att jag var tvungen att ta mig till akuten!! ingen hade alltså tid med mig. jag mår fortfarande konstigt, är vit som ett lakan och glåmig som ett spöke. kan säkert låta ganska underhållande men det är det alltså inte. imorgon ska jag gå till akuten och tvinga dem att ta prover på mig för det har minsann min före detta chef sagt att jag har rätt till. han sa också att jag får slänga mig på golvet om så krävs men prover ska de ta!! ord och inga visor. så imorgon ska det väl bära av. i tell you more.

Inga kommentarer: