måndag 3 mars 2008

förklaring den frälsta helgen

för alla er undrande själar därute. jag känner att jag har ett ansvar gentemot er, kan inte låta er fundera därute i blindo, helgens frälsning och svek måste klargöras.
angående mitt svek mot sandra, det som hon valt att jämföra med "det här är lika illa som om du hade sett min döda mormor på gatan och sedan inte berättat det för mig", så ni förstår ju allvaret i det hela. vi var på manolo liksom varje fredag, eller förtydligande, i fredags hängde vi faktiskt bara utanför (nu ska hela sanningen fram). innan hade tiden flugit iväg i amerikansk förfest i form av "beerpong" och öltävling med musikaltema. när vi väl kom till den illaluktande bakgatan var det fullt hus på manolo och vi tog oss i halvpanik ut på gatan. därute ser jag jesus, som jag sett skatea så många gånger förr, som jag tittat lite extra på under våra dagar i den macbaianska solen, och bestämmer mig för action. därefter går allt väldigt snabbt och det är alltså senare under natten jag blir frälst. däremellan, när jag med jesus vid min sida, var på väg till hans krubba, ser jag julian. julian som sandra har en hangup på, suktar efter, är besatt av i hans frånvaro, han såg jag... men jag glömde säga det till sandra. jag liksom bara fortsatte pilgrimsfärden uppför ramblan... (sandra sviken till tusen).

8 kommentarer:

Nollan sa...

Det är klart efter ett sådant svek är det nog bäst med lite frälsning för balansens skull. Tur att hon verkar vara en förlåtande själ, din Sandra :) Måste säga att jag imponeras av din handlingskraft!
Kram

la linda sa...

nollan: jag är målmedveten ;)

beerbelly sa...

Har svårt att se att en ny jesus skulle vara frälsare.. men säger du det så ;D.
Det lät inte så allvarligt med missen mot sandra men förstår på tongångarna att det var det.
Får hoppas hon kan träffa honom snart ändå.
Lycka till och ta det lugnt med frälsaren.

la linda sa...

beerbelly: sandra är en förlåtande själ, självklart låg det sanning i hennes besvikelse, men det var också mkt skratt mellan hennes ord. säger inte att just den här jesus är allas frälsare, men mig frälste han iaf, hoppas han vill gör d igen ;)

beerbelly sa...

Hehe pratade du hans farsa rent av =)
(Sorry). Hoppas det blir bra och som du vill förstås.
Kram

la linda sa...

beerbelly: nej. faktiskt inte. han säger att han blev kvar längre söder ut :)

beerbelly sa...

Trodde han höll till lite överallt men är ingen expert :)

Greenchili sa...

Härligt som sagt med förlåtande vänner (humor hjälper ;).

Om Jesus visar sig vara en antikrist kan du höra av dig, så kommer jag dit och hjälper dig. Jag håller så kittlar du!

Kram / Chilin