lördag 8 mars 2008

jesus kristus again

gårdagens bravader fyller inte riktigt sitt namn, lugn fredag i barcelonska mått mätt och inte så mycket som en puss. (den jag nästan knyckte av jesus när vi sa hejdå och godnatt med två kindpussar räknas väl inte..?). jag tog i alla fall mod till mig och pratade med mirakelbarnet. undrade vart han skulle vidare, men svaret blev hem och då svaret inte följdes av en inbjudan blev jag av naturliga själ lite småbesviken, men fick i alla fall en förklaring till varför. "linda jag sa till dig från början att jag är ganska ensam av mig". (bueno, han gillar att vara ensam, han är officiell enstöring som det så fint heter och det är han lycklig med.) vi erkände för varandra att vi båda haft svårt att ta kontakt med varandra när vi under veckan sett varandra på macba, han för att han inte vet hur man gör, och jag för att jag blir rädd för hela hans uppenbarelse (det berättade jag också för honom). han ser sig själv som en väldigt enkel människa och tycker inte mina orosmoln är berättigade, men hallå, hur ofta har man att göra med en gudomlig en..??
amen.

3 kommentarer:

beerbelly sa...

Spännande :)

Nollan sa...

Låter faktiskt inte som att han är så enkel tycker jag, snarare lite komplicerad. Men det komplicerade kan helt klart vara spännande och mer intressant än det enkla, i längden :)
Kram

Anonym sa...

Får nog hålla med om att den där Jesus verkar lite komplicerad ändå...? Är det så bra för dig? Jag röstar för en mer okomplicerad o trygg Jesus... Finns det såna?