lördag 5 juli 2008

bella notte

det var varken levande ljus eller spaghetti men det var absolut en "bella notte". jag fick pussas magiskt och det är inte alltid man får göra det (förra helgen också med samma magiska man). den här fina historien har sina rötter cirka tre år tillbaka i tiden. jag var ny i barcelona och hade precis träffat min första sydamerikan. denne var vän med gårdagens magiska man och hade förutom en imponerande sångröst ett yttre som kunde få vilken linda som helst att smälta. men det fanns två "problem". jag var ju upp över öronen på min sydamerikan och magimannen trodde jag bestämt spelade i andra laget. sedan dess har jag alltid trånat lite efter honom men jag har ju varit fullt övertygad om att hela suktandet alltid var "in vain". den där min första sydamerikan var det över med ganska snart men vänskapen består än idag. så för ungefär ett år sedan avslöjade jag mitt trånande för honom och fick samtidigt reda på att han inte alls gillade pojkar. wow. därefter började en väldigt långsam "jakt" som fortfarande håller i sig. den här mannen verkar, hur otroligt det än låter, vara en väldigt seriös och fin person och bör därför behandlas därefter. efter ett halvårs pratande pussades vi äntligen förra helgen och nu igår, denna bella notte, pussades vi igen. bara lite, fint, mysmys, hålla i handen. jag gillar.

Inga kommentarer: