fredag 4 juli 2008

in med det nya del 1

mitt nya jobb är på en firma som hyr ut lägenheter till turister och utlänningar i första hand, men som också erbjuder och tipsar om aktiviteter av olika slag i just barcelona. min första dag trodde jag mig ha klart för mig vilka som var mina arbetsuppgifter och hur planen såg ut mer eller mindre. två dagar senare har bilden ändrats en del, men inte alls till det sämre. jobbet känns roligt och intressant och jag har mycket att lära och bra arbetskamrater, vilket inspirerar mig. chefen verkar så här långt gilla mitt jobb och de framtidsplaner han hade för mig i början har inte ändrats. tanken är att jag ska jobba på den här positionen fram till årskskiftet och därefter kanske en annan bättre tjänst bli ledig som jag i så fall är tilltänkt för. jag känner redan att jag får mycket förtroende och att man litar på min kapacitet som en i teamet. redan i helgen ska jag hjälpa dem lite extra och ensam klara av sådant som de som varit längst på firman vanligtvis gör. det känns bra. jag känner att jag så här långt får ut något av jobbet, men också att de har ett stort utbyte av mig, vilket känns väldigt roligt och postitivt.

nya jobbet är så här långt alltså bra. det kan naturligtvis ändras, men så här långt är jag mer än nöjd.

4 kommentarer:

Greenchili sa...

Vad härligt att höra att allt inte tvunget måste vara kaos första veckan, det inger hopp! Kul att det går bra för dej :)

Nollan sa...

Kul med bra start på nya jobbet! Hoppas nu det fortsätter i samma anda eller tom blir bättre :)
Kram

la linda sa...

greenchili: jag hoppas det blir bra :) kram.
nollan: precis vad jag hoppas :) kram.

beerbelly sa...

Roligt att höra. Grattis! (åt dig och de som anställt dig)