söndag 6 juli 2008

mitt liv (vårt) - eran flersak

jag är mycket mer välkänd än vad jag trodde. skulle nog kunna kalla mig lokalkändis nästan. av en händelse har jag idag fått förstå bredden av min blogg. jag har googlat. och googlat. och googlat lite till. det slog aldrig fel. söker man på "barcelona raval" så kommer man till min blogg, söker man på "barcelona linda" så kommer man till min blogg, söker man på "barcelona sandra" så kommer man till min blogg, söker man på "manolo oviso" så kommer man till min blogg. hur man än bär sig åt så hittar man min blogg. den är som en kackerlacka i cybervärlden, sprider sig med tokfart. nu förstår jag helt plötsligt att mitt liv är allt annat än anonymt. sandras också för den delen och alla andra som råkat korsa min väg. är det mitt fel att alla suecas har dåligt rykte? hur många svenskar i barcelona läser egentligen min blogg? hur många vet om mig utan att jag vet om dem? (eller åtminstone inte vet att de läser min blogg, det vill säga, vet allt om mitt liv). hur många är ni egentligen? (nu är anonyma kommentarer välkomna). jag har gett mig in i leken och får leken tåla, så är det bara. jag gör det. helt okej! lika bra att fortsätta på samma spår, fler ocensurerade sanningar åt folket! ha! :)

6 kommentarer:

Nollan sa...

Ja du, ibland undrar man verkligen vilka de där anonyma besökarna är :) Fast lite kul kan det väl vara att vara semikändis också ;)

la linda sa...

nollan: jag har ju som sagt valt alldeles själv att exponera mig så till den milda grad :) men jag bjuder gärna på mig själv, alltid roar (eller irriterar) man någon :) kram.

Aurora sa...

Jo llegeixo!

Blir glad varje gång jag hittar nån mer som skriver om vardagsliv i Barcelona!

la linda sa...

aurora: vad kul! du är också förälskad i staden med andra ord. kul att du gjorde dig till känna. kram.

Viktoria Löwenthal sa...

och jag läser när jahg hinner (hann mer när jag jobbade heltid...nu när jag är ledig är det så mkt annat)
du låter som mitt gamla jag, fast på andra sidan ramblan då.

adelante tia!

kram från lugnare vuxenliv utanför stan ; )

Anonym sa...

Jag tillhör tyvärr inte svenskarna i Barcelona utan är en av de som bott där och stillar min längtan dit genom att läsa Barcelona-bloggar. Hittade hit via länk från någon annan blogg och läser då och då. En fråga, känner du Jenny och Maria?