torsdag 24 april 2008

jag ska erkänna att...

...min bloggpaus har egentligen bara berott på en enda sak, eller bättre sagt, händelse. jag blev så otroligt överraskad av anonyms inlägg och insåg därmed att världen är farligt liten, barcelona ännu mindre. jag saknar att obehindrat skriva allt. precis allt. men jag blev både chockad och gillade inte riktigt situationen. jag hade aldrig trott mig behöva hamna i den. vad jag skrev stod jag för och var väl medveten om att alla kunde läsa, men det gjorde mig inget. jag tyckte inte det gjorde så mycket om någon ville gotta sig i mina bravader. men när den där ganska sårande infomationen helt plötsligt dök upp som ett brev på posten (läs: kommentar) så stannade allt upp. jag ville inte längre. i rädsla för att något liknande skulle hända. nu är jag nästan paranoid och dör av bubblor inombords som jag vill dela med mig av till er, men det där något drar mig tillbaka. jag jobbar på att återigen våga för mitt bubblande inre behöver prata av sig. jag vill berätta. här händer så mycket tokigheter och galenskap. som alltid. ingenting har ändrats, inte heller jag, så ha tålamod fina ni.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår dig till fullo. Men, varför inte lösenordsskydda? Så får du själv välja vilka du vill ska ta del av ditt liv?

Kram!

beerbelly sa...

Trist att det ska bli såhär men tyvärr är det nästan ofrånkomligt. Speciellt om man är en social människa med mycket kontakter så är det alltid någon som hittar förr eller senare.
Hoppas du kan hitta en nivå du tycker är ok.
Hoppas det gick bra igår med ;)
Kram

la linda sa...

Lerica: Kanske borde fundera på det...
Beerbelly: Vi får väl se vad jag hittar på. Igår blev en lugn kväll rent alkoholmässigt men helt fruktansvärt på alla andra sätt. Jag berättar snart.
Kramar

Nollan sa...

Åh så tråkigt att det ska behöva bli sådär :( Jag förstår känslan och skulle sannolikt själv reagera på samma sätt. Hoppas dock att du hittar en nivå som känns okej för dig att fortsätta skriva på. För det är kul att få ta del av dina äventyr, stora som små! Och så hoppas jag att ni har bra väder i barcelona - iaf nästa vecka för då kommer jag på besök ;)
Kramar