måndag 16 juni 2008

ny vecka. nya tag.

jag är fortfarande kvar i sverige och förundras över allt det där som en småstad medför. gick idag genom stan, med stora solglasögon och allmänt snygg ;) och man stirrar på mig. (någon man inte känner igen, vem är det där?). jag tycker också det är ganska komiskt att man måste byta sida på trottoaren för att slippa möta någons blick, att ett leende till någon man inte känner mottas som stötande och att ingenting har ändrats (sånär som på klädaffären som tydligen stängt ner där vid torget förstås). på torsdag bär det tillbaka till abrcelona, jag längtar.

3 kommentarer:

beerbelly sa...

Hehe byta sida för att slippa möta någons blick var ny för mig. Brukar inte vara så hotfull att jag tittar folk i ögonen direkt iofs ;)
Ha det bra i lillbyn sålänge!

la linda sa...

beerbelly: kommer fler favoriter på småstadssyndrom senare ;) ha det bra du också!

Anonym sa...

fina, gömmer du dig? puss s.