söndag 1 juni 2008

helgen som gått

den här helgen började med mycket uppskattad fredagslunch på skolan som traditionen bjuder, fortsatte med några timmars jobb i galleriet och sedan gick jag ut och hittade fin man i form av spanjor som såg ut som peter jöback fast med piercing. han spelade inte i andra laget heller vilket alltid underlättar enligt min erfarenhet. gårdagen var småregnig och lång, jag bjöd väninna på middag och skulle sedan gå ut för ett glas eller två, men där sa min kropp godnatt. blev trots inget avstånd taxi hem och stup i säng. idag vaknade stellibell och jag utvilade och efter frukosten har jag mojsat, mixat och invigt min nya mobil. (en röd liten present från vodafone, i like gåvor.) idag är vädret liksom alla söndagar dåligt och kanske blir det filmmys eller bokförfattning.

5 kommentarer:

beerbelly sa...

Förutom vädret låter det som du också har en riktigt bra helg. Rent av bättre än min på vissa detaljer =)
Ha en superkväll!
Kram

la linda sa...

beerbelly: jag ska nog inte klaga :) och nu har det dessutom slutat regna och solen har vågat sig fram :)

beerbelly sa...

Klaga får man ändå.. men skönt om du inte har något att klaga åt förstås.
Kram

Nollan sa...

Låter som en helt okej helg. Men visst är det lite underligt när man blir sådär plötsligt totaltrött, helt oväntat. Spännande med bokprojektet. Du skriver riktigt bra, av det jag läst att dömma.
Ha det bra!
Kram

la linda sa...

nollan: ja, åldern tog ut sin rätt helt enkelt ;) tack, jag säger till så snart boken är färdig att smygtitta på. stor kram.