söndag 8 juni 2008

saknaden är svår

det är svårt när saknaden är så oändlig att man inte kan omfamna den, men det är ännu svårare att inte förstå på grund av avståndet till den verkliget hon var en del av. då och då kommer det över mig och jag gråter som ett barn, annars hör jag mest mig själv prata om det på ett kliniskt, faktamässigt sätt, som vilken företeelse som helst som behövs "ta tag i". min chock kommer nog när jag kommer till sverige på tisdag, när jag ser mamma, glenn, morfar, när jag inser att det finns en verklighet bakom all den information man gett mig över telefonen, när jag öppnar dörren till deras hus och mormor inte är där, när jag en sista gång får träffa henne för vårt hejdå och slutligen på begravningen. då kommer det nog kännas på riktigt, då kanske jag förstår...

3 kommentarer:

Nollan sa...

Det är förstås svårt att förstå och ta till sig att någon man älskar plötsligt är borta. Bra att du kan gråta ändå, även om det känns svårt. Och gott att du snart är bland de dina, viktigt i svåra stunder.
Styrkekramar

beerbelly sa...

Det kan ta sin tid att förstå och det är helt ok förstås. Bra som nollan säger om man kan gråta. Bra också att prata med närstående om man orkar.
Kramar

la linda sa...

nollan: det är skönt att vara ibland dem, tack för dina fina ord.
beerbelly: och tack även för dina ord :)