torsdag 21 februari 2008

dagens barcelona

tänkte släppa ifrån mig ytterligare ett guldkorn i matväg, men det är nog ändå raka motsatsen mot gårdagens restaurang. på dagens tips kan man äta riktigt bra tapas till ett bra pris på ett ställe där turister liksom katalaner samsas om platsen. stället lyssnar till namet ciudad comtal och ligger på rambla de catalanuya, i hörnet till gatan gran via. stället är lätt att hitta beläget precis ovanför plaza catalunya och gatan är helt enkelt förlängningen av vad ni säkert känner till som la rambla (vilken ni by the way och gud förbjude inte på några som helst villkor ska sätta er på, inte ens för en kaffe). oavsett var man äter tapas tycker jag inte man får missa pimientos de padron, pescaditos fritos och så osten och skinkan så klart.

5 kommentarer:

beerbelly sa...

Jag missade den tapasbaren. Låter som goda rätter med. Jag har ingen aning om vad jag åt :)
Ha en bra dag!
Kram

la linda sa...

beerbelly: jag inser nu att jag borde ju börjat med detta INNNAN du åkte. kram, ha en bra dag!

beerbelly sa...

Hehe det hade hjälpt mig men nu kan det ju hjälpa andra. Ännu bättre :)
Kram

Nollan sa...

Det här är ju toppen, nu kommer jag iaf att kunna äta gott när jag är i Barcelona. Och då kan det ju inte bli annat än bra, oavsett hur det bli i övrigt :)

la linda sa...

nollan: maten är viktig, det har du bannemig rätt i, asviktig!! annars orkar man ju inget annat :)