fredag 29 februari 2008

dagens barcelona

i mitt kvarter där jag bor finns en gata som heter riera baixa, lägg den på minnet, för den är nämligen dagens barcelona. jag har aldrig varit av den typen som springer i second hand affärer och när jag i stockholm någon gång gjorde det tyckte jag alltid att det luktade illa och hittade framför allt inget. idag däremot är den här gatan lite av helig mark. man kan göra rikiga fynd, det finns mycket bra kläder och accesoarer, och allt samlat på en enda gata. det är dessutom lätt att hitta dit då man bara tar gatan hospital in från la rambla.

3 kommentarer:

beerbelly sa...

Missade större delen av sydväst. Bra tips förstås.
Ha en bra dag i butikerna.
Kram

la linda sa...

Beerbelly: hihi, tack!

Domininaliserarsig sa...

hejhej
har precis hittat till din blogg, undrar bara om du skulle kunna hjälpa mig. ska nämligen flytta till bcn till hösten och jag undrar hur du fixa boende. har du några tips?