tisdag 26 februari 2008

på fyra hjul

ni vet uttrycket "vad som går i ett par skor", det existerar inte längre, åtminstone inte här, numera säger man "det som rullar på fyra hjul". i barcelona är de många, skaterna alltså, de har sitt mecka i min stad. det gäller helt enkelt att börja anpassa sig. när jag drack mitt morgonkaffe på balkongen kom en sådan där fyrhjulsdriven man förbi, han var till synes ute och morgonshoppade, det är ju superpraktiskt! ska nog skaffa mig en. (hur många gånger har jag seriöst haft nytta av en artist, jag menar, in the long run). stella och jag var redan igår ute och så att säga "rekade" fältet på macba så vi får väl se... jag återkommer om den. däremot så är det väl med skatearna som med artisterna kan tänkas, rent ekonomiskt. jag vill inte ha någon som försörjer mig, men hoppas slippa försörja någon också. finns det skateboardåkande och sjungande veterinärer med chepmondaybyxor där ute..?

4 kommentarer:

beerbelly sa...

Hehe annars skaffar du ett eget skateboard utan medföljande skateare =).
Vild tanke bara..
Din kombo kanske finns iofs vad vet jag. Hoppas ni hittar varsin :)
Kram

Anonym sa...

Hakar mest upp mig på den där raden "satt på balkongen o drack mitt morgonkaffe"... Fy fabian vad orättvist! ;(

Anonym sa...

beerbelly,

jag är redan gammal i game:et när det kommer till skateproffs. haha. linda, gogogo!

s.

la linda sa...

beerbelly: ja fanns mina skateskills är inte de bästa, försökte en natt med klackskor utanför manolo, borde nog inte göra det igen ;) kram!
lerica: ja det är klart men ni får snart vår också, hoppas du mår bättre, kram.
sandra: oh yes baby you are, o go-go underbara!