lördag 23 februari 2008

dagens barcelona

idag är jag nostalgisk. har varit ifrån mitt älskade barca ett dygn och saknar min helgbar. inte alls abstinens, men ändå så pass att jag tänker ägna den en dagens (helgens) barcelona. baren som ligger i området raval bär namnet manolo och ser inte mycket ut för världen. (kanske det inte heller är, men vi trivs där.) den är egentligen inte svår att hitta oh går emot det mesta jag tycker, tänker, känner, men ändå gillar jag den. den är fullkomligt fullproppad av turister, andra också, men far too many swedish people för min smak te. baren är (hör och häpna) en skatebar, men den har liksom sin charm. oftast trevliga människor, trevlig personal i baren och alltid känner man någon. dessutom är det nära hem. baren är billig som på de flesta ställen i barcelona och stället ganska litet. befinner ni er på nedre delen av ramblan, i höjd med diskoteket fellini, tar ni bara gatan (c/arco del teatre) in precis brevid, samma sida, ytterst lite längre in i raval. sedan första som svänger in till höger. (hörnet som har för vana att lukta mycket kiss, bläää.)

3 kommentarer:

www.malinrocaahlgren.com sa...

där har jag bott :)

beerbelly sa...

Jag orkade inte ut riktigt någon av kvällarna. Men tror jag såg manolo tipsad i guideboken. Låter kul.
Ha en bra kväll!

la linda sa...

Malin: Jaså minsann, mitt i smeten :)
Beerbelly: Tack detsamma!