torsdag 15 maj 2008

jag + katalonien = sant

om en timma har jag börjat jobba för åtta minuter sedan. har ingen lust, men jag har med mig katalanläxan och ska pyssla med den. bad till och med om mer läxa än han gav oss, är sjukt motiverad att komma igång och jag vill snabbt avancera om än på en okej nivå. har inte haft mer än tre lektioner och jag känner redan att jag lärt mig mycket. kan föra en konversation och meningar jag inte hade en aning om att jag kunde ploppar ur mig och liksom vips så pratar jag katalanska. känns bra. jag tar mitt sista steg för att integrera mig till fullo. katalonien kan vara stolt över mig.

5 kommentarer:

beerbelly sa...

Framförallt kan väl du vara stolt.
Bra att det är roligt och motiverande förstås.
Ha det gött.
Kram

Nollan sa...

Kul att det är kul, du verkar ju enormt motiverad och ambitiös. Katalonien kan vara stolt över att ha dig som invånare, snart blir du erbjuden hedersmedborgaskap ska du se :)
Kram

Anonym sa...

Mamis Linda.
Du har alltid haft lätt för att lära dej språk, och jag tror inte att detta blir några problem heller. I mina ögon är du skitduktig och därmed bästa och duktigaste barnet en mamma som jag kan ha. Pussar och kramar från din Mami

Anonym sa...

Mami igen!
I dag skulle moster Carina fyllt 47 år. Ville bara tala om det för dej. Puss

la linda sa...

beerbelly: det är jag också :)
nollan: ja, hedersmedlemskap skulle jag gilla :) kram
mami: fina du, klart jag är den bästa, du har ju bara mig. har ägnat carina en tanke på bloggen idag. puss och kram.