lördag 17 maj 2008

ny tradition instoftad

skrev ju inte igår så jag glömde berätta om denna min nya trevliga fredagstradition. igår, liksom varje morgon hade jag katalanklass, men fredagar är som alla vet en lite speciell dag. helgen kommer, veckan är över...etc. skolan jag valt är liten och familjär, den har inte många elever och lärare och elev har en kompisrelation mer än något annat. vi har kul tillsammans, intressanta prat och vi lär mycket av varandra. hur som helst. igår, som varje fredag tydligen, bjöd skolan på hemmagjorda tapas och vin (tre flaskor på sju personer klockan 14:00) och det avnjöt vi i gassande solsken på terassen, pratandes krig, sexualitet, sverige, ryssland och prostitution. vi avklarade det mesta och hade otroligt trevligt. jag längtar redan till nästa fredag.

2 kommentarer:

beerbelly sa...

Jag valde fel utbildning hör jag =)
Ha en bra lördag!
Kram

Nollan sa...

Låter som en helt klart trevlig tradition som ni instoftat!
Instoftat ja - antar att det är upp till läsaren att i detta ord lägga vad som behagas :)

Hoppas du har det bra med vännerna!
Kramen