söndag 11 maj 2008

vinden har vänt

idag är det söndag, men vad liknar det egentligen. vår calle hospital har återigen fyllts med marknadsstånd där man kan köpa allt mellan himmel och jord (mest jord; honung, basilika, frukt) och regnet som formligen pissat ner över denna uttorkade stad i två dagar är som bortblåst. inte bortblåsta, men i alla fall lugnare, är de agressiva vindar som igår blåste i min blogg och mitt sinne, jag lugnade ner mig och blev besviken i stället, gjorde vad linda alltid gör; författade ett brev och skrev allt jag kände, tyckte och tänkte. det blev med teknikens under ivägskickat över internet och med samma under kan jag idag se att det fortfarande inte är läst samt att han inte heller varit inloggad och därmed haft chansen. känns bra. man gör vad man kan och tittar en sista gång om man hade anledning till att brusa upp eller inte. vi får väl se... annars är idag ytterligare en pluggdag, det blir spansk konsthistoria för fulla muggar, på tisdag är provet. härifrån kommer senare mer rapport om barcelona och dess intriger, puss på er.

3 kommentarer:

Nollan sa...

Ibland är det bra när vindarna vänder, ffa när det regnat och blåst utav bara helvet. Låt vara om det är där ute eller i sinnet, lite lugn och ro behöver man också.
Hoppas det känns bättre idag!
Kram

beerbelly sa...

Hoppas det fixar sig. Håller med nollan. Ibland är det bra med storm och ibland med lugn.
Spännande intriger är det =)
Kram

la linda sa...

nollan: du har helt rätt, det är nog bara nyttigt. stor kram för uppmuntrande ord. hoppas du mår bättre.
beerbelly: helt sant, intriger låter det minnsan inte brist på här.