onsdag 16 januari 2008

en dröm

den här gången är det han som pratar i "vi", som planerar och inkluderar mig i allt han tänker och vill. för första gången på i-dont-know-when, träffar jag någon som nog är ganska mycket som mig själv och kombinationen är en så kallad "perfect match". hade någon bett mig att för en månad sedan förklara, rita upp, skriva ner, berätta om, min drömkille hade nog han varit en näst intill kopia, men frågan är bara om jag hade vågat önska så generöst. (och ändå finns rädslan därinne som undrar när han ska släppa bomben och vad som ska gå fel och hur länge det kommer att dröja). så vill jag ju inte tänka men med tanke på "turen" jag tidigare haft så är det klart att man blir rädd... (vem skulle vilja bli av med något såååå fint...) berättade jag föresten att han går jättebra ihop med mina vänner också..? :)

8 kommentarer:

Anonym sa...

SÅ glad för din skull!
Vad gäller dina rädslor så... Ja, jag är ständigt rädd. Rädd för att bli lämnad, för att det ska hända mina barn något eller för att jag ska bli sjuk o behöva lämna denna jord utan att ha fått se mina barn växa upp. MEN, man kan ju inte göra så mycket åt den annat än å leva nu och ta vara på allt underbart som livet ger och hoppas på att det varar!
Kram!

la linda sa...

lerica: nej det har du helt rätt i, kan absolut inte gå runt och vara rädd. eller kan och kan föresten... men man borde väl leva medan man kan egentligen. carpe diem... ha en bra dag, kramar!!

frkWilliamson sa...

*ler* njut så mycket du kan, även om det ibland tar emot... kram

beerbelly sa...

Låter som sagt väldigt bra. Glad för din skull verkligen.
Tror det är väldigt normalt med den rädslan osv med och oftast är det nog bra med lite sådan också. Rent självbevarande.. Har man de känslorna så överlever man väl minorna lite lättare?
De lär bli mindre med tiden hoppas jag.
Snyggt att jag kommer och analyserar när det är underbart positivt :-D.
Sorry jag blir glad när jag läser hos dig och hoppas verkligen allt går bra!
Kramar

la linda sa...

seglarflickan: det tar inte emot att njuta men det skrämmer mig en smula. tack!
beerbelly: klart du ska analysera söta! och jag tror du har rätt. ha en superbra dag och rapprotera mycket och mera från vårat lyckosamma 2008. kram.

beerbelly sa...

Tack. Säg till om det blir för mycket och ta det jag säger för sant förstås.
Ska försöka rapportera väldigt mycket lyckosamt i år :-).
Hoppas du fortsätter!
Kram

Pippi med Damp sa...

heheh där ser du; kärleken kommer när man minst anar det;) Om det känns bra i hjärtat, så är mitt råd; ta ett djupt andetag och HOPPA!! Man kan inte ha en kärleksrelation och SAMTIDIGT hålla personen på armlängs avstånd, för att skydda sig mot eventuellt sårat hjärta...
NJUUUT!

Greenchili sa...

Oro är räntan på problem som inte har uppkommit ännu. Släpp den "extrakostnaden" tills du har något att gå på ;)

Ha skoj, och glöm inte bort att rapportera. Kram sötnos!