onsdag 30 januari 2008

hundterapi

det gör ont i mitt lilla kvinnohjärta nu och egentligen är det bara larvigt. ända sedan min lilla stella var valp har vi sussat tillsammans, i vått och torrt, delat allt. (alla). har det funnits en man i sängen har hon funnits där likväl. men. idag är dagen då det måste ske en förändring. jag har varit på ikea och inhandlat en fin säng åt flickan som hon trivs bra med och verkar stolt över. stella måste bli stor. hela dagen har jag sagt nej till att hon försökt gå upp i sängen och peppar peppar så har det funkat förvånandsvärt bra. nu när jag lagt mig till rätta i sängen försökte hon smyga upp om än väldigt försiktigt och det är med ett stort hål i hjärtat jag säger nej. hon ligger visserligen bara en meter ifrån och precis nedanför sängen men ändå. inte verkar hon missnöjd heller egentligen så det kanske går vägen. peppar peppar som sagt.

4 kommentarer:

beerbelly sa...

Verkar klart jobbigt. Jag ska inte ha husdjur tror jag .. klarar inte av att fostra dem.
Är rätt att göra det ändå förstås.
HOppas det går bättre idag och att ni ahr en suverän dag!

la linda sa...

beerbelly: det gjorde ont i hjärtegropen men skam den som ger sig. jag tror hon mår bäst av detta också. ha en bra dag, kram!!

loathing sa...

det är inte synd om hunden även om det låter lite kvidande och att dom lider jättemycket av att inte få göra det du säger åt den att inte göra. men hundar mår bra av regler, dom måste ha det. och är du fast i det du har bestämt då blir det som bäst. och i slutendan är det ju du som bestämmer, inte hunden.
så det där går nog bra.
jag har vant min hund att bara ligga i fotendan även fast han alltid har legat uppe vid min kudde. men det blev för hårigt och jobbigt för mej så nu ligger han bara längst ner och det vet han om.

tjohej

Pippi med Damp sa...

ooo jag veeeet hur ont d gör i hjärtat att se de där undrande hundögonen....
Lycka till!!