fredag 25 januari 2008

florens baby

sandra och jag befinner oss for tillfallet i den romantiska staden florens. det har bor vara den mest markeskladsbutikstataste staden i hela europa om jag far gissa, stadens gator ar uppbyggda for att turister ska ga ner tio kilo per vecka alternativt snubbla halvt ihjal sig, maten och vinet ar beroendeframkallande och inte dyrt om man valjer de mest lokala syltorna vilket vi naturligtvis bade vill och gor, det ar kallt (!!!), kyla i klass med sverige och det finns inte ett enda HM. haha... men vi trivs som mortar i gota kanal. vart hotell ar inget speciellt men med roliga killar i receptionen och billigt mitt i centrum. duschen ar nyrenoverad om an en smula moglig att doma av lukten, men som sagt, kommer man fran barcelona ar det inte sa skrammande. har tar vi oss latt och enkelriktat fram pa var spanska, nagot vi faktiskt planerat redan innan. da italienarna alltid kommer till barcelona och oavkortat anvander sig av sitt eget sprak ville vi sla tillbaka med samma mynt. nu forstar vi varfor, det funkar utmarkt! vi forstar varandra som om vore vi fran samma stalle. underbart enkelt!! ikvall vantar ytterligare god mat och gott vin, utgang och annu fler steg genom kullerstensstadens morker. idag vaknade vi redan atta i morse varfor vi just belonat oss sjalva med en liten valfortjant siesta. vi har uppskattningsvis gatt hundra miljarder steg under cirka sex timmar och ar mer fit an aldrig forr. har ar det skont och vi ar evigt tacksamma cissi som vaktar stella. ha det bra sa kommer ytterligare rapport imorgon. stora kramen.

3 kommentarer:

beerbelly sa...

Låter riktigt trevligt. Avis på florens och ännu mer på maten. Hoppas ni har en lika bra fortsättning på resan.
Hälsa sandra.
Kramar

Greenchili sa...

Jag är INTE avundsjuk alls, ska precis åka till värmen med familjen en vecka - som jag har längtat! Synd bara att flyget är mitt i natten, eller åtminstone incheckningen :/ Jaja..i-landsproblem!

Off topic: Brukar du också använda fler å ä och ö när det inte går? Dvs det blir mycket att gora, manga saker att se och jattemycket storre forsakringsfragor (daligt exampel, men jag forsoker iallafall;)

Ha en härlig vistelse i Florens, glöm inte att rapportera regelbundet så skriver och läses vi om en vecka ungefär. Kramar / Chilin

la linda sa...

beerbelly: maten ar vcerkligen underbar och sandra ar halsad, kram pa dej.
greenchili: later helt underbart med varme, du far ha en underbar resa du ocksa! vet inte om jag anvander fler aao nar jag inte kan men det kanske blir sa undermedvetet. ska fundera pa saken. vi hors snart, trevlig varm resa!!!