fredag 12 oktober 2007

diafragmaprat.

nya muskler och min diafragma. detta fick jag lära mig att hitta igår. först på sånglektionen då vår lärarinna hörde att jag kunde ta mycket högre toner än jag trodde och sedan på danslektionen för att lära sig fixera vissa kroppsdelar som en del i koreografin. mycket intressant och stimulerande.

sånglektionen igår innebar ett litet test av allas röster. hon sa innan att vi inte skulle tvinga oss gå högre eller lägre än vi kände att vi kunde men när det väl var min tur skulle jag få se på andra bullar. när jag sa stopp och att jag inte kunde gå högre i skalan propsade hon på och sa att det kunde jag visst. hon förklarade hur jag skulle göra och hur jag borde andas, och precis som hon sa kunde jag ta toner jag aldrig tidigare klarat. hallucinerande orgasmliknande njutning. otroligt!! och det hela avslutades med att hon sa att du kommer kunna gå högre än det där. hon gav också sitt utlåtande om min röst som djup, bred och stor (!!!)
tata ♪

på danslektionen gick vi igenom muskel för muskel i magen, lärde oss hitta och kände var och en av dem för att senare kunna låsa och eller fixera dem för större kroppskontroll. numera är träningsvärk en stående status för mina ben och mage. jag kommer bli fit på kuppen med träning varje dag.

puss och kram,
er truly,
linda "fonda"

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så duktig gumman. Jag väntar på ett uppträde på Globen om några år. Puss din egen Mami

la linda sa...

Globen..? Ja varför inte. Kul val tycker jag ;) av alla världsscener så vill du se mig på GLOBEN, vad hände med fuc**ng BROADWAY..? stooor puss.

Disanisa sa...

Du kommer så klart uppträda både på Globen o Brååådwej.

Kram!