söndag 21 oktober 2007

jag - en elegant sak

det är faktiskt ganska roligt, eller ska man kalla det skrattretande. har legat halvsjuk (förkyld och febrig) i sängen hela dagen. gjort absolut ingenting för mitt yttre och näst intill missvårdat mig själv. det vill säga; låtit håret hänga och slänga efter eget behag, tagit på mig vad jag normaltvis tränar i, inte duschat...
men så kommer jag ner i trappuppgången och ska gå ut med stella och träffar på pelle svanslös som vi kallar honom (han ser helt enkelt ut som honom, är från argentina, vän till min granne nr två, använder pärlörhängen...) och han brister ut i ett "que elegante", påstod alltså att jag skulle vara elegant. det gjorde han igår också, men då med all rätt, både sandra och jag såg ut som vanligt, vilket för en hippiekille är mer än över förväntan.
ja det är kul. det här med att vara blond. och elegant.

Inga kommentarer: