onsdag 31 oktober 2007

sexuell läggning och dess mystik

jag håller på att bli schizofren på det här. det är näst intill omöjligt att veta. gillar han flickor eller pojkar..? idag tänker jag fråga, om jag får ett bra tillfälle, för det här driver mig bara till vansinne. och vansinne är ingen höjdare. i måndags kände jag mig så säker på min sak. inte bara hans läggning, också på hans intresse i mig! och så igår hade jag bestämt träff med sandra i min klass en timma innan eftersom att vi har ett språkutbyte vid sidan av famelivet. jag lär henne engelska, hon hjälper mig med katalanskan. tilläggas bör att sandra fram till igår inte visste mitt intresse i vår gemensamma klasskamrat. hon bubblar fnittrandes när vi kommer in i omklädningsrummet att "jag tror de är tillsammans". i panik undrar jag självklart vad hon grundar dem uppgifterna på och vi slutar en timma senare i exakt samma situation. något språkutbyte blev det alltså inte. sandra förstod dilemmat när jag förkarade och inte heller hon var säker på sin sak efter vår lilla diskussion. hur som helst bestämde vi oss för att slänga på oss vår något rostiga gaydar och utreda och gräva i frågan. jag lyckades inget vidare men sandra tyckte sig tre timmar senare ha ändrat uppfattning och tyckte nog att jag hade det mesta till min fördel. ojojoj. tillbaka på ruta ett. önskar metrosexualismen aldrig hade instiftats, även om jag speciellt verkar vara ett stort fan av den. läste någonstans att det är svårt som heterokvinna i dagens samhälle då de heterosexuella killarna idag nästan är bögigare än bögarna själva. gränserna suddas ut... att man lyssnar på britney spears, gillar mode och dans säger i dagssläget ingenting. det finns bara tre vägar som jag ser det; vänta och se (men det har jag inte tålamod till och tror föresten inte på att vänta för då är det helt plötsligt försent), kyssa honom (lite too much om han föredrar män (blir så galet defintivt om jag blir bortputtad) och sist men inte minst; fråga rakt ut...vilket jag tänker göra. ikväll ska jag komma (i hope) med lite konkret information. annars driver jag väl inte bara mig till vansinne utan er också inom kort.
puss och kram.

Inga kommentarer: