tisdag 9 oktober 2007

jag; en elev.

godmorgon.
er oerhört flitiga dotter, vän, kusin, barnbarn, systerdotter, gudmor, fiende, plastdotter, plastsyster, storasyster, bästa väninna...listan kan göras lång, är på jobbet så här på morgonkvisten. nu väntar en åttatimmars arbetsdag och sedan två och en halv timma till jag börjar mina klasser, hektiskt schema vill jag lova. om jag blir trött..? absolut, men jag hoppas få se en snabb lösning. igår började jag som sagt skolan på riktigt. utbildningen jag går är en treårig musikalutbildning och klarar jag mig, vilket jag kallblodigt räknar med att jag ska göra även om detta innebär att jag behöver jobba mycket och kämpa, så har jag alltså en examen i det samma om tre år. klasser har jag om tre timmar varje dag och igår var det liksom på tisdagar teater. otroligt roligt, bra lärare, allt på katalan och castellano (!!!), åtta sammanlagt i klassen, en dröm. för att finansiera denna akademi har jag ju nu citibank men med tanke på att det kräver åtta timmars arbete av mig per dag och att det är alldeles för mycket för att tillräckligt ha tid med att plugga och träna har jag ansökt om CSN. det är ännu inte klart och jag hyser inte för stora förhoppningar, men det skulle underlätta otroligt. då kunde jag lägga all min energi på pluggandet, ta något extrajobb som förhoppningsvis också skulle ha med min utbildning att göra och dessutom i bästa fall ta lite katalanklasser fór att bättre förstå och lyckas med mina lektioner. puh... vi får se. jag lovar att hålla er underrättade, ni kan väl hålla tummar och tår så länge så är ni gulliga.
kram på er.

2 kommentarer:

Disanisa sa...

Tummr och tår hålls! Vad flitig du är Linda!

Anonym sa...

Hej Gumman!

Kul att du kommit i gång igen med bloggandet så Mami får läsa lite. Jag sätter in min länk här nu då. Kommer tillbaka igen. Puss Mami
http://zambita.bloggspace.se/