tisdag 4 december 2007

att förbereda julen

jag sitter här och funderar över julmat, vad som bör finnas med och vad jag har glömt bort. skriver här en lista och blir glad om ni kan påminna mig om det jag glömt eller bara tipsa om något kul och gott. recept är också varmt välkomna för den som står inne med sådana !! (tack)
köttbullar, janssons frestelse, sill, skinka, risgrynsgröt, (lång paus... där tog mina idéer slut), prinskorv, ägghalvor, omelett, (dopp i grytan tror jag inte vi tycker om), ...och mer då? (kola och knäck är viktigt men räknas som godis)
hjälp!!

10 kommentarer:

Anette sa...

Rödbetssallad, brunkål, köttbullar (det kanske du skrev)..det är svårt jag vet, har också börjat göra lista för att absolut inte glömma nåt. ha en bra dag gumman!

la linda sa...

anette: tack söta... måste kolla om detta är något familjen vill ha ;)

Shadow sa...

Om du är från Bohuslän, så får du inte glömma äggosten.

la linda sa...

shadow: låter onekligen intressant; men då jag inte är från bohuslän så har jag ingen aning om vad äggost är, vill däremot gärna veta :)

Anonym sa...

Hostias! Una tia en Barcelona? Förstod jag det rätt, eller stämmer det? Kanske skulle man själv ta och flytta tillbaka till Spanien då, så man kan tidigarelägga grillsäsongen. Just nu känns den nuvarande säsongen här i Suecia lite väl bängsug. Å andra sidan är vintern i Spanien inte direkt världens varmaste heller... Får flytta till Kanarieholmarna, där är det alltid varmt.

Hasta luego, joven!
/ dannydang.blogg.se

la linda sa...

danne: du förstod helt rätt!! barcelona är det. och även om inte vintern är den varmaste så är den ungefár sjutusenfemhundratrettiotvå gånger bättre än den svenska ;)

Agneta - My Nail Mania sa...

Lax! Måste ha lax i alla dess former. Och kalvsylta. Och pressylta (om man gillar det), grynost och lutfisk. Där tog mina idéer slut också.

la linda sa...

hon: helt sant!! hur kunde jag glömma det, jag som älskar. tack söta för tipsen!! (blir nog en lyckad jul till slut;)

Anonym sa...

revbensspjäll, kokt älgtunga?

la linda sa...

jerk: förstår att du menar väl men med tunga på julbordet skulle jag inte kunna äta något över huvud taget. kram.