fredag 28 december 2007

linda filosoferar

sydamerikanen i min kaffe- och muffinshop därnere ser för andra dagen i rad helt förstörd ut. det ser ut som han inte sovit på en vecka, hans ögon är röda och stora som stenbumlingar och han lyser inte och visar sin näst intill perfekta tandrad som alltid annars. jag undrar självklart vad som hänt och har själv funderat ut följande teorier. vad tror ni?
1) han har varit ute och festat under hela julhelgen och trots att han är tillbaka på jobbet har han inte slutat då hans sydamerikanska landsvänner som kanske är här på besök drar med honom ut på otyg varje kväll.
2) han kärade ner sig i en sueca (svenska) någon gång mellan den fjärde och åttonde december men hon har redan tröttnat på honom då han visade sig vara så fasligt svartsjuk.
3) han har dragit på sig en enorm ögoninfektion och kan därmed inte le i rädsla för att ögonen ska göra om möjligt än mer ont.
4) han har sömnproblem på grund av att grannen precis över honom precis skaffat en hundvalp som han lämnar ensam när han jobbar natt, varje natt (!) och stackars puppien är alldeles för liten för att vara ensam och har dessutom varit så från dag ett. stackarn!
5) jag har bara livlig fanatasi och det är inget konstigt alls med sydamerikanen.
6) jag har dålig syn och det är inget konstigt alls med sydamerikanen.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Nu hago jag min comentario, Jag fragade faktist sydamerikanen i fraga o hur det stod till. Han svarade med ett ryck med axlarna ¡Bien! och sa nagot om att jobbet. Kommentaren var mer riktad till honom salv, den till mig. Jag vet inte, han ropade ju niña till mig och komihag att jag skulle ha kanel i mitt kaffe. Men han verkade inte 100%. Jag tror antingen pa hans amigos estan aqui el att en sueca har varit en bidragande faktor...

Laanna sa...

Han kanske är den typ som ser konstant trött ut,helt enkelt?:)

la linda sa...

"anónimo": något är på tok.
laanna: dessvärre inte. han är alltid på topp med ögon och kinder friska som nyponroser...

beerbelly sa...

Kul med funderingar :)

la linda sa...

beerbelly: för hjärncellerna om inte annat ;)

beerbelly sa...

Hehe hoppas det. Bara de inte blir trötta.

Lisa Christensen sa...

Jag tror att han har blivit full, ramlat och slagit ut en tand. Dessutom har han fått ögoninfektion...

Anonym sa...

Hej Gumman

Nu har jag varit här och läst lite efter ett tags uppehåll då det varit annat som du vet. Stella Bella såg jättefin ut vid granen. Skönt också att hon nu är bättre från sina problem. Vad kul att du ska träffa Marta. Du måste krama henne från mej. Micke och jag sa just det häromdagen. Umgås hon aldrig med Marta längre. Det gör de säkert sa jag men kanske inte lika ofta då alla har saker att göra. Nu är klockan 05.17 här hemma och jag vaknade typ kvart i.....men så lade jag mej vääääldigt tidigt i går också då jag var helt slut efter Stockholmsresan och besöket i Västerås. Nu får du hålla tummarna för Kenzi och Rozzo. Verkade som det var på gång i går nu. Bara han fixar till det. Ha nu en jättebra dag och krama alla jag känner. Puss och kram från Mami

Pippi med Damp sa...

Jag tror att han efter ett tokstort alkoholintag en natt i början på december träffade en vacker sueca på en utav bakgatorna i Raval. Det var bara det att dagen efter när han vaknade upptäckte han till sin förskräckelse att den snygga suecan i själva verket var en av rysk härkomst, orangeblonderad transvestit med lika mycket silikon i brösten som paket i kalsongerna. På grund av skam och svåra smärtor i de bakre regionerna har han nu varje natt legat sömnlös och grämt sig sedan dess. Och när han får syn på blonda svenskor på kaféet där han jobbar, så blir de annars så nyponrosiga kinderna alldeles gråvita och pepsodentsmilet stelnar till en halvtaskig grimas och ångesten kramar hans strupe så till den milda grad att han aldrig någonsin kommer kunna le mot una sueca igen!
Eller inte... ;)

la linda sa...

lisa: bästa förklaringen so far! det tror jag också, ha! ha en rba dag, rkam och välkommen hit!!