onsdag 26 december 2007

nyfiken i en strut linda tittar ut

känner att det är dags att vara lite nyfiken. eller det är jag ju nästan alltid, men jag tänkte uttala det högre än vanligt just idag. är så himla nyfiken på er som läser. en del har jag bättre koll på än andra, andra inte. som så många gånger, eller kanske många andra, redan gjort innan mig. vill jag vänligt men bestämt, snällt och försiktigt, be utan att kräva, undra och hoppas, fråga försiktigt... vill ni berätta...
1. vem är du? (frivillig beskrivning/försköning enligt egen önskan/tycke/smak)

2. hur hittade du hit?

3. är du stammis? (och vad innebär i så fall det..?)

4. var i världen befinner du dig?

5. vad önskar du dig inför/till 2008?

tack på förhand, en mycket nyfiken LiNdA

16 kommentarer:

beerbelly sa...

1) Värmlandspöjk, ölmagad sådan. Försköningen får bli att hur ölmagad jag är är upp till betraktaren ;)

2)Hmm minns inte. Men följde nog din kommentar någonstans ifrån. Tyckte du verkade vara en kul tjej och dessutom roligt att höra från barcelona.

3)Stammis/stalker

4)Just nu Karlstad/Värmland/Sverige

5) Det är hemligt just nu men det blir nog ett inlägg frammåt nyår om det :).

Nyfikenhet är bra (hoppas jag.. annars ligger jag risigt till).
Kram.

Greenchili sa...

1. Skåning som inte känner sig som hemma här. Lång, mörk, snygg som sjutton, ca 30 bast :)

2. Tror jag hittade dig hos BB eller Ms Take.

3. Blivande stammis, har precis länkat till dig ;)

4. Limbo

5. Oj... det har jag inte tänkt på än. Nästan en vecka kvar på detta året ju :)

Anonym sa...

1. Tjock Jerker
2. Hos BB eller Nattis, minns inte
3. Stammis, varje dag när jag finns vid en dator..
4. I vanliga fall sthlm, just nu i Dalarna och väldigt bakis i min mors hus..
5. 158,5 cm är allt jag önskar mig..

la linda sa...

beerbelly: jag är glad över att du valt att stalka mig. tacck för din kommentar (och alla som kommer efter denna). är nu ännu mer nyfiken och väntar med spänning på ditt kommande år. kram.
greenchili: tack söta för länken! du ska snart se din egen dyk upp i min högra kant också :) gillar ditt underbara självsäkra svar på ettan, behövs fler sådana kvinnor! kram.
jerk: bakis..? vad säger du? jaså minsann. hoppas det gått över vid det här laget och att du kommit aningen närmare dina 158.5. kram.

Maria sa...

1. Jag är en rödhårig en!

2. Du har komenterat några gånger på min blogg och då tassar man naturligtvis över och hälsar på!

3. Jag är inte stammis... jag hälsar på hos rätt få andra bloggare... hinner inte riktigt tassa runt så mycket...

4. Jag befinner mig på södermalm i Stockholm!

5. Av 2008 önskar jag mig kärlek och rock'n'roll!

Gott Nytt år önskar jag dig!

Greenchili sa...

Linda: Klart jag måste länka, folk behöver läsa! Vet du, lite av varje, det är ju precis som en chili eller hur :) Just don't forget the mexican spices, eller hur det var haha

End of rant, kramar!

la linda sa...

maria: du är så välkommen tillbaka!!

la linda sa...

maria: du är så välkommen!!
greenchili: japp, precis som en chili ;)

Anonym sa...

1) jansson, inflyttad från landet till huvudstaden. Tänk vad man gör för karriären...
2) Klickade på din kommentar i bloggfrossa.
3) Nope - första besöket, så var snäll :)
4) Stockholmsförort
5) Massor

la linda sa...

jansson: välkommen hit! och jag lovar att vara precis så snäll som jag alltid är :) välkommen tillbaka!

Anonym sa...

1. Västeråsjournalisten Mocca som precis har återupptagit bloggande efter ett uppehåll på tre månader.

2. Du hade kommenterat på min blogg -tack :)

3. Ny läsare

4. För tillfället i Västerås

5. Oj oj...det blir nog ett blogginlägg om det...

la linda sa...

mocca: välkommen som ny läsare, hoppas du tittar förbi igen. ha en trevlig dag!

Fröken Fisk sa...

1. Snart 29 årig tjej som funderar på vart hon ska ta vägen.

2. KOmmer faktiskt inte ihåg hur det gick till.

3. Försöker komma ihåg att titta in med jämna mellanrum.

4. Just nu i min brors gamla rum i föräldrarnas hus.

5. Examen skulle vara fint. Jobb skulle hon inte säga nej till heller.

la linda sa...

fröken fisk: jag håller tummarna för dina önskningar för 2008!! välkommen tillbaka när andan faller på. jag finns här!

Anonym sa...

1. Vem är du? Det ar jag som ar Sandra, utav 24 600, raknat bara i sverige-kalla opalitig. Jag har ett 9-5 jobb, duschar, tvattar o lagar mat...men det ar inte vem jag ar utan bara vad jag gor. Och that's about to change...

2. Hur hittade du hit?
Tror du hittade mig, nagon gang i mars for snart ett ar sedan. Det var middag, girlie talk and salsa, och en vaskryckning. Jag saknar det, ah minus vaskryckningen...

3. Ar du stammis? Jag ar inte stammis, jag har fortfarande inte internet...Mitt nyarslofte ar dock att jag ska bli stammis...

4. Var i världen befinner du dig?
Jag befinner mig nu, uppskattningsvis sju meter ifran dig..alldels for langt borta om du fragar mig...

5. vad önskar du dig inför/till 2008? Jag onskar mig ett aventyr, med vanner, alskare och jobb...vad onksar du dig?

la linda sa...

mrs bond: varför flyttar du inte närmare..? ah du ahr rätt, finns ingen plats här. väskryckningen var ju ingen hójdare men tack vare min råd om just rån innan själva rånförsöket kom vi ju lindrigt undan. dummisar!! (haha) jag önskar mig kärlek, bra examensresultat i februari och studeilån :)