söndag 23 december 2007

dan före dopparedan

här hemma lyssnar jag på julmusik, blir glad så jag vill gråta när jag ser den finaste granen i barcelona i mitt vardagsrum, lagar köttbullar, mycket improviserad och egenkomponerad variant av (spansksvensk) julskinka, janssons... sandra är och inhandlar julklapp till stella och allt vi glömde vid julens första storhandling. mitt rum är äntligen städat. det luktar jul i vårat spansksvenska hem, jag är glad. mysmys. stor kram och god jul om vi inte hörs vid innan.

4 kommentarer:

beerbelly sa...

Storkram och god jul igen till dig med. Låter som ni får bra och mysigt. Hälsa kompisen och vovven med.

la linda sa...

beerbelly: så fort hon kommer hem ska jag hälsa, stella hälsar tillbaka om än lite trött. god jul!!

Anette sa...

GOD JUL ha det riktigt mysigt en varsin julkram till dig, sandra och stella...

la linda sa...

anette: tack söta jag ska hälsa dem, kramar.