onsdag 12 december 2007

my real life me

jag vill börja den här morgonen med att säga godmorgon och be om ursäkt för mina negativa energiinlägg igår. jag hade verkligen en dålig dag. blir så otroligt trött, fysiskt liksom psykiskt, av att inte ha någon tid för någonting över huvud taget. imorgon jobbar jag tack och lov min sista dag innan semestern som jag så välförtjänt efterfrågat och fått beviljad. (thank god!) imorgon har jag också mitt allra första examensprov i inget mindre än steppdans. jag kan fortfarande inte alla namn på alla steg men det har jag tänkt lära mig idag. (ska nog inte behöva bli någon svår sak tror jag.) i fredags skulle jag haft inne alla dokument för csn-lånet jag pratar så mycket om, men dokumentet de skulle utfärda på ett kontor här var självklart inte klart i tid, och det måste jag betala cirka 300 svenska kronor för. (må det vara tillräckligt!!) igår i alla fall fick jag efter jobbet stressa iväg och hämta pappret och för att hinna hämta det i tid fick jag slitra mitt hår ytterligare i hopp om att äntligen få se lite ljus i tunneln på en dålig dag. men. när jag ser dokumentet vill jag närmast gråta då jag inser att det med all säkerhet inte kommer hjälpa mig över huvud taget. jag har antagligen slängt mina pengar i sjön, idag ska jag i alla faxa in dokumentet så får vi se. situationen jag nu är i är helt ohållbar. jag är på absoluta bristningsgränsen och måste hitta en lösning. därav har jag nu tagit beslutet att om jag får studielånet avslaget, ta en annan kurs på universtitetet och på så vis finansiera både kurs och skola och bara plugga. hejdå jobbet och välkommen tillbaka livet liksom. (om allt går enligt mina planer vill säga.) nu letar jag kurser på universitet och skickar mail som en galning för att informera mig så bra som möjligt. ha en bra dag. snart tillbaka.

7 kommentarer:

beerbelly sa...

Godmorgon.
Äh klart du får klaga när det behövs. (Gör jag nästan jämt .. och skämms inte så mycket för det).
Fattar att du blir trött.
Kanon med semster :D Göra florens kanske .. =).
Hoppas verkligen det fixar sig bra till våren.
Ha en mycket bättre dag. Kram.

la linda sa...

beerbelly: godmorgon till dig också!! känns skönt att jag får klaga ;) Jag fick senast inatt en inbjudan igen till Florens faktiskt, klart det lockar, men som jags atillSandra vore det himla praktiskt om han kom hit :) Tack fór uppmuntrande ord och ah en bra dag du också!!

Anette sa...

Hoppas semestern blir bra och att allt löser sig, jag tänker på dig och försöker att ge energi härifrån. Om det är nåt jag kan göra tveka inte att fråga,jag hjälper dig bara jag kan. KRAM

beerbelly sa...

Nej om inte du vill åka dit så får han allt pallra sig iväg. Finns många italienare trots allt :).
Hoppas du får i dig lite lunch och lite lugnare dag idag.

la linda sa...

anette: söta du! det ska nog ordna sig hoppas jag. ännu större kram till dig!

Agneta - My Nail Mania sa...

Åh shit! Låter som du verkligen har häcken full. Har själv jobbat utomlands så jag vet hur sjukt jäkla irriterande det är att skaffa nytt personnummer och papper och allt blir fel och bla bla bla. Hoppas verkligen du får ordning på allt och att csn beviljar dig pengarna! Nån godhet måste det väl ändå finnas?

la linda sa...

hon: det tycker man verkligen. men man ska aldrig vara säker. vore annars en fin julklapp :) ha en bra dag!!