söndag 9 december 2007

söndagsångest de la mierda

det är söndag, jag har en trevlig natt och morgon bakom mig, men så smyger mörkret på och med den också söndagsångesten. jag frågar mig själv varför men finner mig själv mitt i frustrationens och panikens center och vet varken ut eller in. sandra och jag försöker förgäves vara kreativa och komma på vad man skulle kunna göra men fantasin sträcker sig tyvärr inte längre än till ett glas öl. mitt i kaoset tar sandra sin bästa vän (jag ligger bara på andra plats) sopkvasten i handen och börjar frenetiskt städa som så många gånger förr. sandra kallar det problemlösning, jag finner inga ord. vad ska vi hitta på..? (håller på att dö av tristess och någon ro finner vi alltså inte.) tacksam för svar.

3 kommentarer:

beerbelly sa...

Låter mer rastlös än ångestfylld ;). Tur det. Det är väl hemma match för barcelona ikväll?
Men där är ni inte nej..
Sandra låter som en perfekt rumskompis :).
Då bör inte göra något ansträngande och är rastlös.. delikat problem. Jag brukar mest blogga/surfa då men om man är trött på det...
Spela spel? Film? Bok? Promenad?
(Städa är inte ens med på listan..:D)

la linda sa...

beerbelly: det var nog ångest där ett tag men det gick nog över i rastlöshet ganska snabbt. nu känns det ganska okej igen. tack för tipsen!!

beerbelly sa...

Bra att det känns bra :)
Tipsen var väl inte så innovativa direkt men det jag kom på.