onsdag 26 december 2007

mamma...är du vaken?

idag är min första jobbdag efter semestern varför jag skriver till er redan på denna tid på dygnet. har alltså (dessvärre) inte nyss kommit hem från krogen och ska gotta mig i min varma säng med min mysiga vovve. nej. jag började jobba klockan 07.00. (!!) som om det inte vore nog med chocken över att behöva börja jobba igen, och dessutom så förbaskat tidigt, så skulle jag bli förföljd i morse också. tror förut jag nämnt att ingen normal själ är vaken vid denna tiden i barcelona, så var alltså fallet även denna morgon. jag fick alltså ringa mamma för att ha någon att prata i telefonen med och därmed förhoppnings vis inte vara ett lika lovligt byte som ensam ung kvinna på vift. jag klarade mig hela vägen till jobbet men idioten följde bannemig efter mig hela vägen. (och ja, jag är säker, han tittade asmycket, tog in på min väg i sista sekund och när jag vek av vände han efter...är säker). jag känner mig normaltvis aldrig rädd i barcelona, som jag alltid utan undantag gjorde när jag gick hem i sverige. men den där kritiska timmen på morgonen när alla idioter fortfarande är vakna och ingen normal människa orkat sig upp...då är det inte roligt. godmorgon i alla fall!!

7 kommentarer:

beerbelly sa...

Trist med det mesta :/. Fattar inte spanjorer att tjejer tycker det är otäckt med folk som följer efter tro?

Tur att du kom fram ok.
Godmorgon kram-

la linda sa...

beerbelly: det var ingen spanjor dessvärre... men tack jag mår bra som sagt.

beerbelly sa...

Tysk? =). Pratade du med honom?

la linda sa...

beerbelly: nej tysk var han nog inte heller, inget prat, men att döma från hans utseende så var hannnog inte spansk i all fall. men men. nu är det över.

beerbelly sa...

Jepp. Tur det. Får köpa ficklarm eller tårgassprej eller något?

la linda sa...

beerbelly: ficklarm har jag och tar med imorgonbitti, men då tar jag också cykeln och blir och med detta snabb som blixten. kram.

beerbelly sa...

Bra. Blixten :)