tisdag 20 november 2007

15 minutes of fame... (or less)

godmorgon!!
sitter här vid frukostbordet med kaffe och fralla och läser på, eller snarare kollar igenom, manus en smula. det är ett bra manus. tror aldrig jag har berättat handlingen för er, men det handlar i alla fall om en ung kvinna som är blind på grund av sin sjukdom. behandlingen hon får ska långsamt ge henne synen tillbaka och där filmen utspelar sig har hon precis tagit de sista pillrena i sin behandling. under tiden kvinnan varit sjuk har hon lärt känna en man som hon förälskat sig i. den här mannen kan hon se. han är det enda hon kan se. vad hon inte vet är att hon inte längre kommer kunna se honom då hon får synen tillbaka, det vet däremot han...
filmen, som är en kortfilm, är uppbyggd kring en stark scen där hon bestämmer sig för att berätta att hon älskar honom, men självklart slutar det varken som min rollfigur hade önskat eller som man kanske förväntar sig i början av filmen.
jag har en intressant dag framför mig. min motspelare, klassmannen, är fast i madrid genom jobbet och har fått förhinder. eftersom han inte kommer hem förrän imorgon har jag fått en ny motspelare som jag aldrig har träffat. hoppas det går bra i alla fall.
jag berättar mer när jag kommer hem.
stor kram på er och ha en bra dag!

3 kommentarer:

beerbelly sa...

Kul att höra lite.
Lycka till och kram.

Lilla B sa...

Åh, så jag försöker och försöker läsa. Men ögonen klarar inte riktigt liten rosa text på svart botten.
Är väl åldern....

Du skulle inte kunna ha något handikappvänligt nån gång i veckan? :)

la linda sa...

lilla b: ska fundera ut en plan som gör det möjligt också för dig att läsa, men jag har liksom förälskat mig i den här layoten :) återkommer angående detta.