fredag 9 november 2007

min stella

hon är rolig min lilla vovva. idag testade jag en ny morognrutin eftersom hon äntligen lärt sig att vänta med att kissa till hon kommer ut. även om det tar tid. (hon vet nu att golvet inte är en bra lösning så att säga.) jag tog henne sist av allt idag. gjorde iordning mig, åt frukost, allt som göras skulle för att gå ut med henne så sent som möjligt. på vägen tappade hon hoppet på mig och trodde inte hon skulle få gå ut den här morgonen så hon gav mig den där besvikna blicken som bara hon kan och lade sig i fåtöljen och stirrade på mig. "dumma matte" signalerade hon gång på gång. så kommer vi äntligen ut och lilla stella var lyckligast på gatan. idag var det lite fuktigt på marken och är det något min vovve inte gillar så är det att bli blöt, men jag har förstått att det beror lite på hur det sker. duscha är till exepmpel det läskigaste hon vet. hon gråter, skriker och skakar när det någon gång ibland är dags. hon avskyr också att gå i blött gräs, då tasshoppar hon för att inte nudda, men försöker först och främst tokvägra att ens gå på vederbörande gräsplätt. DÄREMOT. tycker min lilla prinsessa att det är helt okej att plaska rakt ner i vattenpölar. how come..?

1 kommentar:

beerbelly sa...

Hehe hundar är för sköna.