söndag 25 november 2007

dönickar och dårfinkar

när man som jag jobbar lördag och söndagmorgon träffar man de mest underliga personerna på väg till jobbet. det är nästan uteslutande människor på väg hem från krogen. fulla och skrikiga. sådana som stör min harmoniska morgonfeeling. idag fick jag frågan av ett par som uppenbarligen precis lärt känna varandra om jag visste var de kunde ha sex någonstans, och som om inte hälften vore nog kallade de mig señora (damen) för att uppkalla min uppmärksamhet.
annars kan det vara ganska skönt också. söndagar har vi nästan ingenting att göra och lördagar är inte heller de särskilt krävande. jag ska träna mina repliker så det sitter som ett rinnande vatten inför teaterlektionen imorgon och på tisdag, blogga och titta film.
hörs snart igen.
godmorgon!!

4 kommentarer:

beerbelly sa...

Skönt med lite lugnt på jobbet.
Märkligt att fråga någon annan om det? De ville kanske ha med dig förstås? =)

God morgon.

la linda sa...

beerbelly: ja det tyckte jag också, det får de väl för sjutton komma på själva...

Blygisens betraktelser sa...

Nej usch, de var väl bara lite spontana och obetänksamma. Tss tss.

Du jobbar och står i, jag hoppas verkligen du får lön för mödan i slutändan. Bara fortsätt på ditt spår, så blir det så. I´m sure!

la linda sa...

blygisens bekännlser: antagligen... men inte en normal männsika på åtta minuters väg till jobbet. och tack söta för de uppmuntrane orden!