onsdag 14 november 2007

csn i sin ära, men linda...

som jag nämnt någon gång här förut går jag en musikalutbildning och i och med den söker jag csn. självklart var de tvugna att göra en utredning som fortfarande inte är klar och idag, inte en dag för sent, damp det ner ett brev i lådan från högskoleverket. där intygar man att man inte lyckats hitta någon kvalitetsstämpel på den genom sina kontakter med spanska myndigheter, men däremot är de mer än villiga att ta emot all dokumentation som bevisar motsatsen av mig, eller skolan i frågan. jaha. vad gör jag nu..? inte helt lätt att vara utlänning i ett land där man inte kan alla regler. tack gode gud för google!! jag sökte och hittade någon farbror som är ansvarig för alla skolor i katalonien och hoppas nu han vet mer än jag och därmed kan intyga att skolan finns och har kvalitet. vi får väl se. skulle gärna få det där studielånet med tanke på att det är jobbigt och näst intill omöjligt att både plugga och jobba heltid om man vill göra sitt bästa på skolan. här hålls tummar, tår, armar och ben. hoppas också på snabbt svar. puh...
csn skulle nog kunna behöva en linda på sitt kontor...

3 kommentarer:

beerbelly sa...

Får hoppas på det bästa som sagt. Csn är ju välkända för sin hjälpsamhet osv med ;)

Peter Madison sa...

Mmm...CSN...jag kan göra dom illa om du vill...en femhundring räcker...;) Hmm..fast då kanske jag får CSI på mig...och de är ju ännu elakare...

la linda sa...

beerbelly: inte särskilt dessvärre :(
peter madison: ta en funderare till så kan vi göra upp sen ;) vi kanske kan ge CSN en vecka till..?