lördag 24 november 2007

katt och råtta

(innan ni läser detta vill jag bara att ni är helt införstådda med att jag verkligen lagt ner klassmannen, vi är bara vänner och jag vill inget mer, det intresserar mig inte. förnekelse..? vad menar ni... ;)

igår kom vi varandra ytterligare ett steg närmre. vi hade mysfredag kan man väl kalla det, men in class så att säga. kramades mycket, pratade, sjöng, delade sorg, lekte katt och råtta.
det hände något i luften. han sjöng sång och sa att jag var tvungen att svara. det gjorde jag självklart med besked. han sjöng att han visste vad han kände för mig (!) och jag undrande om han verkligen var säker på det, han sa tvekandes ja och fortsatte i samma anda och tema, jag stod på mig... sedan menade han på att jag var dum (lekfullt sagt) och jag intygade att jag bara ville vara ärlig och säga honom sanningen. (då tyckte han skrattandes att bitch var ett adekvat ord). vann jag en kvartsfinal där må tro..?
senare blev han ledsen och kunde inte erkänna att så var fallet trots tårar i ögonen. han är mer känslig är man tror vackra mannen. jag lyckades hindra honom från att lämna klassrummet (han är så impulsiv och ung ;) men sedan rusade han hem.
vi pratade senare och han intygade att han mådde bra. han skulle gå och äta hos några vänner som bor precis vid honom och kanske senare gå ut. puss puss sa vi så länge.
jag gick och la mig och vaknade något timma senare av mannens meddelande som undrade om jag inte skulle följa med till razzmatazz (stooor klubb för sådana som inte börjar jobba 07.30 lördag morgon). jag tackade snällt nej så vi sa puss puss för en sista gång igår. vi skulle höras idag istället. (helt vänskapliga intressen från min sida förstås).

7 kommentarer:

beerbelly sa...

Hehe ja allt pekar på att du lagt ner honom helt =).

Hmm svårt att säga om du vann. Beror mest på hur det kändes eller?
Han vet kanske inte själv som sagt.
Hörde ju av sig och så åtminstone.
Starkt att inte följa med ut. Men det är du nog rätt nöjd med just nu ändå :). Hehe jodå vänskapliga. Hoppas du inte blir för besviken om det verkigen inte blir mer bara.

Hoppas du får en bra dag idag trots jobbet.
Kram och lycka till.

la linda sa...

beerbelly: nej då, så besviken skulle jag inte bli, jag ahr ju trots allt med i beräkningen att killen är gay. och jag kan informera om att jag är mer än nöjd med att stanna hemma. hade varit helt förstörd och orkeslös nu annars. och det där med att vinna menade jag inte så litterärt. det är ju inte det det handlar om egentligen ;)

beerbelly sa...

Hehe jodå visst är det lite av en tävling det med :). Bra att du har lite distans ändå.
Får ta igen det ikväll istället kanske?

la linda sa...

ja kanske det, men dessvärre börjar jag halv åtta imorgonbitti också. men det är klart, vad gör man inte för kärleken...ooops.. jag menar vänskapen ;)

beerbelly sa...

Hehehe. Huvudsaken är att du har kul. Klart det är lite jobbigt att gå ut när man börjar så tidigt.

Maria sa...

Hmm, undrar hur de går med killen, hoppas allt löser sig till det bästa! Och du var starkare än mig på det där att inte gå ut. jag skulle ha gått och kommit jävligt bakis och trött till jobbet ;) haha!

la linda sa...

maria: hade jag varit heeelt säker på vart jag ahr honom hade jag varit lika "oansvarig" som du. lite kul måste man ju ha. och det är mycket med skola och jobb så jag behövde faktiskt den sömnen ;)