lördag 17 november 2007

kärlek redan vid första

klockan är elva och jag har jobbat i hela tre och en halv timma, nästan halva dagen avklarad. det gläder mig!! ikväll kommer sandra från min klass hem till oss på middag och sedan ska vi iväg och dansa salsa. var alldeles för längesedan sist och jag har saknat och längtat så. nu är jag lite ringrostig så det blir smygövning hemma innan avfärd. (eller vi kan kalla det uppvärmning).
nu ska jag berätta en mysig historia mina vänner.
för ungefär ett och ett halvt år sedan lärde jag känna en vacker man från chile och jag blev lite lätt hopplöst förälskad. vi delade mycket och hans stora passion var salsan. då fascinerades jag mycket av musiken men hade aldrig vågat mig på ett steg. jag kunde sitta i timmar och titta på dansande par på de salsabarer jag brukade gå, men jag vågade aldrig själv ge mig hän. den här killen sa alltid att det enda som fattades mig var salsan. han hade rätt, men det visste jag inte då. för mig var salsan så otroligt intim, sensuell och stark att jag inte vågade helt enkelt. (och den här mannen delade jag ändå säng med utan problem). så fort han ville försöka lära eller visa mig stelnade jag till som en istapp och kunde inte ens känna varken takt eller känslan i musiken. när vi slutade träffas gav jag mig sjutton på att lära mig och var snart ute och dansade tre gånger i veckan. man lär sig snart att det är samma människor som går och dansar på de olika ställena och snart har man skaffat sig salsavänner. för er som inte redan dansar vill jag verkligen tipsa er om att testa. till mig gav det en helt otrolig inre passion, lycka...alla positiva ord jag kan komma på. salsan är något av det mest vackra och sensuella och det vore synd för er som går igenom det här livet utan att gett den en ärlig chans.

8 kommentarer:

beerbelly sa...

Passionerat. Gött.

Jill Wegerup sa...

Nästan all dans är vacker och passionerad. Så visst borde vi alla dansa mera.

la linda sa...

beerbelly: jaaa!!
jill: verkligen, det är helt underbart!!

Frk Fleggman sa...

Man blir glad i hela kroppen av dans, sång och musicerande!

Peter Madison sa...

Heh...jag har gått salsakurs!!! Sådeså!
Kan dock inte dansa för det...:)

la linda sa...

peter madison: du bara överaskar mer och mer ;)

Blygisens betraktelser sa...

En gång för flera år sedan när jag åkte tunnelbana, skrev jag på en lapp till mig själv:

To-do-list:
Lära mig dansa salsa.

Well, det har inte blivit av ännu..men visst blir man sugen.

Anonym sa...

har du någon salsakurs/skola du kan tipsa om? jag är också i barcelona och har funderat på att börja dansa salsa. vore snält med lite tips! / Lina