fredag 30 november 2007

seriously speaking

nu måste vi ha ett allvarligt prat, oss bloggvänner, systrar och bröder, emellan. en arbetskamrat till mig ligger på topp tre listan över riktigt bra män, sammanlagt i världen finns det inte många fler än så ;) hur många ger utan avvikelse sin käresta frukost på sänge varje dag i tre år..?, lagar middag åt sin käresta varje dag i tre år..?, gör allt för sin käresta varje dag i tre år..? försörjer sin käresta i två år så att hon/han kan studera...nej jag tänkte väl det, inte alla. (man är ju inte mer än mänsklig) flickvän är i alla fall inte nöjd. hon blir arg på att killen ritar nakna tjejer när han skissar, att han har kvinnliga tjejkompisar, att han kollade på porrfilm med sitt ex för fyra år sedan... listan kan göras lång. det här är ju helt sanslöst, sjukt och fruktansvärt. det här med att gräset alltid är grönare på andra sidan blir nog en närmast omöjlig kvot för min väns flickvän att uppnå när paradiset är över...

5 kommentarer:

beerbelly sa...

Allt går att vänja sig vid? Därför är det en dum idé att göra frukost/middag varje dag. Skönt att få det bekräftat.
Vad hittar han på för att skämma bort henne menar jag?

Tycker synd om honom ändå att hon inte uppskattar det förstås.

Anonym sa...

sam´s the man!

jag funderar nästan på om vi skulle ta honom under våra moderliga vingar. men det blir ju avancerat att få ihop det om vår bror kommer. och elly. och föräldrarna. och lotte.

hm.

s.

beerbelly sa...

Ha en bra kväll/helg.

beerbelly sa...

Jag tror på dig. Hoppas du får ett bra liv. Ha det gott.

la linda sa...

beerbelly: vad säger du..? vad dramatisk du låter. jag hoppas också på ett fint liv men det låter som du aldrig mer tänker titta förbi... :(