fredag 9 november 2007

my god

sandra har fått ganska många nya telefonnummer på senaste. jag har dessvärre lyckats missa alla dessa beundrare men hon har lydigt berättat om deras namn och hur de lyckades tjata till sig henens nummer. en av dessa har gått under namnet "sonny". jag antar han heter så eller att det är ett covername för något annat. så igår fick jag träffa honom. jag blev rädd och ville ramla baklänges redan av hans aura, hans kläder gjorde mig mörkrädd och jag insåg med ens att beskrivningen av manenn varit väldigt generös. "han ser ut som en vanlig skejtare". jo tjena. han ser ut som en livsfarlig gangster skulle jag vilja säga. när han sätter sig brevid henne ser jag att han stoppar in sitt stora halsband under tröjan och jag undrar vad han vill dölja. redan då anar jag otyg... snart ser jag han göra farliga gester med händerna när han pratar och när han kommer på sig själv knyter han ihop händerna, för att som jag tror, kontrollera dem. ytterligare en handling för att inte röja sin riktiga identitet. efetr en del studier tycker jag mig se klart och tydligt att killen är gängmedlem och jag placerar honom i förhör. jag frågar var han kommer ifrån och andra normaltvis enkla frågor att svara på men han svarar undvikande eller med tydliga lögner. saken är biff. jag stämplar mannen kriminell och jag placerar honom i ett gäng kallat latin kings. jag är övertygad. mycket ska man vara med om innan ögonen ramlar av. är de inte hemlösa husockupanter är det som sagt knarklangare eller nu då; gängmedlemmar.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Gumman!
Ja, håll reda på Sandra nu så hon inte väljer fel. Så klart kan hon inte ha en kriminell pojkvän. Hon är värd något mycket bättre kan du hälsa från mej. Ha en bra dag och massor med kramar. Mami

la linda sa...

mami: du är söt du! jag ska hälsa henna detta. puss

beerbelly sa...

Hon verkar lite godtrogen.. vilket ofta är bra men inte alltid.
Bra att du hjälper henne undvika de värsta förstsås.
Jag måste nog skaffa mig en tuffare image helt enkelt. Det är inte bara snack att det är grisarna som går hem hos tjejerna.
Problemet är väl att ag skulle ha nol respekt för de tjejerna jag skullle få då.

la linda sa...

min sandra är oftast den som får titta efter mig annars och jag den godtrogna ;)

Anonym sa...

beerbelly.

ahaha. jag godtrogen?!

linda.

jag älskade historien. men män måste inse att kvinnor är hårdare än vad de är. med andra ord; ingen fara på taket oavsett vem som råkar ha mitt eller ditt nummer. ett nummer betyder så lite. det tar dig varken fram eller tillbaka. s

beerbelly sa...

hehee sandra den som är godtrogen är väl sist att tro att de är det?

Miss Upsey Daisy sa...

Sonnyboy verkar inte vara mammas pojke. En viss bevakning kan behövas!

Och håll hårt i plånboken!

Anonym sa...

jesus kristus, vilket drama.

Ett telefonnummer är INTE lika med ett ligg/förhållande/äktenskap (I vems värld funkar det så? Alla som har mitt nummer är inte potentiella partners...har ni hört talas om vänskap mellan kvinnor och män?). och hur var det sedan med öppenheten? jag kan tänka mig att prata med alla typer av människor (t ex skulle jag ju ge beerbelly en chans till konversation trots ölmage). Ytligheter är inget för mig. Jag tror fortfarande på insidan. Och vilken lättnad att i vardagen vara avskärmad från det svenska allvaret/fördömandet/oförmågan att förstå komik :-D.

välkomna till 2000-talet!

s.

beerbelly sa...

Tur att jag är svensk så jag kan skylla på det .. förstod inte komiken kommentaren. Håller nog med/tycker det låter vettigt på det hela taget annars.
Måste dock hävda att det är ovanligt med killar som "bara" vill vara kompis med tjejer om de inte redan lever i ett förhållande. Möjligt att det är samma för tjejer. Mycket möjligt att de påstår att de vill vara kompis ändå förstås. Det är nog ärligheten i det jag är skeptisk till. De få tjejer jag enbart försökt vara kompis med har inte trott på det heller bör tilläggas.

Anonym sa...

det finns en sak som jag alltid har beundrat män för, och det är förmågan/inställningen att alltid försöka hur "against all odds" det än verkar vara. och nu är det ju självklart/uppenbart/givet att TLK-sonny vill hook:a upp med mig. MEN, märk väl, det innebär ju inte att jag är inne på samma spår. Så än en gång, till alla er kvinnor; vi fattar alltid besluten. Glöm aldrig det.

s.