måndag 12 november 2007

mitt liv - eran ensak

i samma stund som jag startade min blogg var jag medveten om att den skulle komma att vara öppen för allmänheten. det var ett val jag gjorde att dela med mig av mig själv och det har jag inte ångrat en sekund. jag väljer själv vad jag ska publicera och sätter ensam ribban för var gränsen ska gå och om det ens ska finnas någon. kanske slänger jag ibland mitt privatliv i ansiktet på er läsare men jag tror ju att ni tittar förbi av en anledning; att ni vill läsa det jag skriver. era kommentarer speglar era reaktioner på det jag tänker och tycker och det är intressant och berikande att läsa dem även om jag inte känner er på ett personligt plan. ni är den bästa dagbok man kan ha. jag får svar på mina filosoferingar!!
så igår hade jag en diskussion med en kollega till mig. eller rättare sagt, han hade en diskussion med mig. han har märkt att jag skriver på min blogg ofta och ifrågasatte innehållet. jag förklarade att jag skriver om det mesta, berättar om min vardag och det som händer i mitt liv och många gånger mitt huvud. han gillade inte alls det utan försökte övertyga mig om att jag inte alls behöver en blogg som bollplank utan att jag kanske bara tycker om att skriva och det skulle jag ju kunna göra om vilket annat ämne som helst. men inte mig själv. han menar att jag tack vare min öppenhet tar udden av intresset för andra att verkligen vilja lära känna mig på riktigt då jag berättar allt för alla hur som helst. till slut finns det ju inga överaskningar menade han på. hmm... jag höll inte alls med om det där men bestämde mig för att inte bli stött.
kan meddela att jag är en ganska intressant person och även om jag hänger ut mig själv (och de i min närhet ;) så finns det mycket att lära känna och gilla. skulle någon välja att inte vilja lära känna mig på grund av mitt bloggande så är det upp till vederbörande, men jag tänker absolut inte sluta. så det så!!

8 kommentarer:

Anonym sa...

bra det. jag är helfast!

beerbelly sa...

Bra att du vet vad du grejar med :). Kul att du skriver också.

la linda sa...

paula: kul att höra :) då fortsätter jag!!
beerbelly: fullt medveten och fortsättning följer som sagt.

Nat sa...

JO!

Jag håller inte med honom alls.
Jag har tvärtom upplevt att flera personer blivit mer intresserade av lära känna mig mer. Och blivit imponerade av att jag är så öppen och vågar stå för mig.

En annan sak bloggen har gjort för mig, är att mina relationer till befintliga människor har fördjupats, de läser bloggen, frågar och undrar och vi pratar om helt andra saker än vi gjorde förr, det gäller särskilt min mamma.

Mycket av det jag har skrivit ner, har jag ju inte hållt på och tjatat om, många i min närhet visste inte hur jag kände och tänkte om olika saker. Men på bloggen kunde de läsa och sen pratade vi om det. Skitbra!

Keep up the good work!

Kram

la linda sa...

nat: tack söta för ditt stöd, dina tankar och söta reflektioner. jag måste säga att jag hittills fått samma respons så när som på ett fåtal negativa reaktioner. stor kram. och tack ännu en gång.

Anonym sa...

Klart du inte ska sluta, jag har ju precis hittat hit :)

la linda sa...

nini: nej du har rätt, d avgjorde saken ;) ha en bra dag!

Viktoria Löwenthal sa...

Åh vilket dumdrygt skitsnack. ja alltså inte ngn från kommentarerna utan din klasskompis. Men vad TROR han? Att HELA du är här och that´s it? Är han själv så "platt"? Äsch vilket dravel, ja ja, jag hör honom, jag ser honom framför mig, han har säkert aldrig läst en blogg, eller så drömmer han om att skriva en men är rädd att ingen skulle finna den intressant.

Du har en jättebra blogg, öppen och glad och rakt på sak, nu ska jag slänga in dig som en favorit!

ha en bra dag (idag 22 november då, inte den 12 november, jag är lite sen med att upptäcka och hinna komma tillbaka hit!).