torsdag 1 november 2007

dag ett

idag är första dagen på resten av mitt liv. kanske låter som en klyscha men det känns verkligen precis just så. som ett avstamp. ett vägskäl. det är någonting med den här dagen som inte är som alla andra. en speciell känsla och jag vet fortfarande inte om det är på gott eller ont eller helt enkelt upp till mig. igår fick jag förstå att skolan fram till idag bara varit en inskolning och mjukstart, det är nu det börjar på riktigt. jag kommer att behöva all tid i världen. en tid som jag inte har. pressen har nu börjat sättas på oss och vi förväntas öva både sång, dans och teater hemma flera timmar i veckan. eller hemma föresten. jag har ingen danssal så det blir till att spendera nästan all ledig tid i skolans lokaler och öva... öva. öva. och öva. inte för att jag klagar men jag känner mig maktlös i den situation jag nu står med både jobb och skola. det här kommer bli jättesvårt och jag behöver verkligen börja förbereda mitt terminsprov. jag behöver öva piruetter och bli säker på all koreografi. memorera namn. jag vill. men jag ser inte tiden. idag är första dagen på resten av mitt liv. jag hoppas det här vägskälet är ett steg i rätt riktning och jag hoppas den här speciella känslan vet mer än jag om dag nummer två :)

1 kommentar:

Anne sa...

Det är alltid så roligt att läsa de första inläggen på en blogg. Det är alltid så mycket energi i orden. och nyckeln till piruetterna sitter i tanken nja ok, i ryggen också.