onsdag 28 november 2007

i'm back!

har trots ledig dag inte hunnit skriva idag. sov alldeles för länge (behövdes visserligen) till stella väckte mig. sedan tog vi en underbar tvåtimmarpromenix längs med hamnen och ner till stranden. underbart i en varm sol som höjde temperaturen till fjorton grader. rätt som det var hade hla dagen gått och jag fick i stress rusa till skolan. hade en givande teaterlektion på tre timmar, men en halvtimma innan vi egentligen slutade ljög jag och klassmannen ihop en historia om att vi var tvugna att gå tidigare för att vi skulle till en fotosession och sprang istället på bio. hade haft tid även om vi inte gick tidigare så klart, men vi tänkte att lite extra tid kan aldrig skada. väl i köpcentrat där bion ligger var vi i väldigt god tid och bestämde oss därför för en romantisk middag för två... på burger king ;) filmvalet föll på micheal clayton, väldigt bra film som jag rekommenderar till alla!! eftersom metron (tunnelbanan) efter filmen slutat gå hade vi redan innan bestämt oss för att gå hem. jag menade i en svag stund på att det var bra med motion. vi skulle ju åt helt olika håll hem så klassmannen (låt oss kalla honom m. från och med nu) tyckte att en taxi lät lockande, men jag tyckte han skulle gå. så fort han gått runt hörnet hoppade jag själv i en taxi och kom hem innan honom ;) nu "bråkar" vi på messenger över huruvida jag fuskade eller inte... väldigt moget ;) borde sova. ska sova. sover. godnatt.

5 kommentarer:

beerbelly sa...

Låter som en skön dag. Hoppas du sov gott trots fusket ;)

Anonym sa...

låter som en himla skön dag, bra det!

la linda sa...

beerbelly: jag sov INTE särskilt gott dessvärre, men det där med fusket måde jag bara bra av ;)har däremot stora problem med idioter som skriker och ringer på helt hysteriskt mitt i natten när jag vill sova.
paula: det var det, söta!

beerbelly sa...

Jo det låter rent otäckt. Normalt där eller?

Anonym sa...

för att spinna vidare på ett tidigare tema, kolla in maskinens "alla som inte dansar".

s. som lyssnar på svensk radio heeeela dagarna på kontoret i barcelona