söndag 18 november 2007

.S.Ö.N.D.A.G.

söndagen är nästan över...
jag antar att ni vill ha rapport, det ska ni få. jag är hemma igen efter kortfilmsrep och mat och film med klassmannen. this is the story!!
klockan fyra hade vi till slut beslutat att vi skulle träffas hos min klassman och öva inför kortfilmen vi ska spela in på tisdag. (vi är med i en kortfilm tillsammans och träffades för att öva repliker.) laura och hennes kompanjon (tjejerna som producerar) stannade knappt två timmar då vi övade det mesta. klassmannen hade redan sagt att han ville äta innan övning eftersom han redan var hungrig, jag tyckte han borde vänta så vi kunde äta efteråt. kompromiss blev att vi inte åt som planerat och romantisk middag hände inte. jag stannade kvar efter repet och vi tittade film. han varnade mig efter första halvtimmen att han snart skulle somna vilket han också gjorde fem minuter senare. jag lovade att väcka men lät han sova. när filmen var slut sa jag att jag skulle hem och han bad om ursäkt och lovade att nästa gång skulle bli annorlunda. jag fortsätter tro på attraktionen men har ändrat taktik. måste för att kunna fånga honom i mitt nät vara på ett ställe där jag är trygg och han i underläge så nästa steg är att bjuda hem honom till mig. det ska jag arrangera snarast. idag; inte ens en puss.

7 kommentarer:

Anonym sa...

jag tror på din plan!

beerbelly sa...

Tråkig att det inte blev bättre. Men ibland är det för mycket annat. Tror också din taktik kan funka bättre.
Puss ;)

la linda sa...

paula: känns skönt med backup, tack!!
beerbelly: jag misströstar inte, hoppet har fortfarande inte svikit mig ;)

Blygisens betraktelser sa...

Tycker det var gulligt av dig att låta honom sova!

la linda sa...

blygisens betraktelser: jag är ganska gullig om jag får säga det själv ;)

Peter Madison sa...

mäh...aaarrghh...vilken meees!
Har man tjejer på rummet så somnar man väl inte ifrån dom heller!! gaah....

la linda sa...

peter madison: här i spanien är tv inte så valigt. inte ofta man har tv på rummet. inte han heller. han hade mig alltså i vardagsrummet :)