fredag 23 november 2007

jag är trött, less och ARG!!! (akta nu kommer linda och tar er)

nu är jag så trött på alla papper och dokument som jag inte lyckas få för min studielånsansökan, jag är less på att det ska kännas helt omöjligt att få hjälp att få hjälp och gråtfärdig över att det inte räcker till vad jag än gör. jag är också uppriktigt förbannad över alla språkskolestudenter som får studielån utan problem för att supa i minst tretton veckor och jag ryser i hela kroppen när jag tänker på hur dåliga många av de där skolorna är och hur lite av det där främmande språket som studenterna faktiskt lär sig. jag gör allt jag kan och lite till, jag är trött och har inget liv över till läxor, vänner eller min hund. och allra minst mig själv. jag vill bara studera på en bra skola som dessvärre har ett enda problem från svenskt synsätt; den är privatägd. (eftersom man inte kan komma till barcelona och kolla upp dess kvalitet vet man då inte vad man ska göra om en skola inte är statligt ägd, det vill säga registrerad) min skola ägs av en av de största namnen på spansk teaterscen. hon har en otrolig kunskap och är ägarinna av en skola med otroligt bra lärare. jag är elev på en skola där jag lär mig otroligt mycket, trivs och vill studera. vad mer kan man begära..?

4 kommentarer:

beerbelly sa...

csn är och har alltid varit helt jäkla hopplösa :(.
Har du kollat forum på nätet .. googlat en del mao? Borde ju inte vara först att stöta på problemet kan man tycka.
Hoppas du kan släppa det där om en stund och ha en bra kväll ändå.
Kram

Disanisa sa...

Hoppas ändå att det löser sig snart för dig! Nog måste det gå att ordna... Håller tummarna! Kram!

la linda sa...

beerbelly: jag släppte det där en stund och sov gott, tack för omtanken! får väl se hur det går i frågan. jag håller er uppdaterade.
lerica: jag hoppas verkligen detsammma. och håller vi tummarna tillräckligt hårt båda två så borde det ju funka ;)

Anonym sa...

CSN du bråkar med? De är verkligen inte roliga, har ungefär samma erfarenheter trots att jag plugga på en svensk högskola - torde ju vara aningen mindre byråkrati då känns det som... :)