torsdag 8 november 2007

tennisarmbåge

jag har diagnostiserat mig själv. min arm. direkt när jag återvänt till mitt jobb blir den dålig igen och har därför googlat på ämnet tennisarmbåge. eller lateral epikondylit som det lite finare heter. detta är tydligen vanligare hos kvinnor och de som är över 40 (!) år... vart kommer jag in i bilden. nu ska jag tydligen behöva gå till farbror doktorn men jag har ingen lust alls. fy farao. jag ägnar mig åt att förtränga ett tag till. hoppas det funkar som medicin.
kuriosa: antar att smeknamnet musarm passar mig bättre då mitt jobb är 100 procent framför en dator. tydligen är det den nya folksjukdomen. 24 år och redan drabbats av två av vår tids stora folksjukdomar; utbrändhet och nu musarm. det här kan ju bara betyda en sak. när det är dags att bli gammal kommer jag vara frisk som en nötkärna!! jippi!
kuriosa 2: undrar vad det heter på spanska..? (brazo de raton ;)

2 kommentarer:

beerbelly sa...

Tråkigt. Hoppas det går över snart. Jepp du kommer vara friskast helt enkelt :)

la linda sa...

beerbelly: tack för de uppmuntrande orden!!