söndag 25 november 2007

kan inte vara sant

mitt liv är nog det mest otroliga som finns. liksom det mest osannolika. vissa saker händer bara inte, förutom i mitt liv då förstås. hade en vän här på besök nyss och vi satt och pratade om min skola i köket. apropå min sång nämner han att han träffade en annan svenska på en jamsession som också sjunger. (och märk väl att här finns svenskor så det räcker och blir över). i alla fall. på skoj men med lite uppgivenhet i rösten säger jag "hette hon ... eller" (och sa där namnet på grannens flickvän). och dra på trissor. visst fan var det hon. världen är alldeles för liten, jag flyttar till mars. adjö.
ps. vet inte om det finns internetconnection på mars, om inte uppdaterar jag när jag kommer hem på semester över jul ;)

3 kommentarer:

beerbelly sa...

Hehe jo bra liten är den. Händer väl nästan jämt när man reser att man stöter på någon som känner någon osv. Ibland rent av släkt..
Hörde någonstans att förra året åkte 4miljoner svenskar utomlands någon gång. Så det är kanske inte helt konstigt att det är svenskar överallt.
Tänk om nästan 50% av kineserna skulle åka utomlands .. weee. Helt plötsligt ska 100miljoner kineser övernatta i sveariket :D. Vaknar på morgonen och det är trångt överallt. Vi i hvte hände igår egentligen kan vara en tanke som landar då.

la linda sa...

beerbelly: ja verkligen. helt sanslöst. ha en bra dag du också!

Anonym sa...

jag kanner igen mig i alla dina killhistorier.. for nagot ar sedan var jag exakt likadan. kan inte lata bli att tanka pa hur du skulle reagera om nagon faktiskt ville ha nagot seriost for omvaxlings skull... varfor nojer du dig med sa lite? du vet att majoriteten av dessa killar ar skitstovlar som inte vill dig nagot gott. var glad att du inte ar flickvannen men noj dig inte med att vara rolig underhallning for stunden. kanner dig inte men vet att du ar vard sa mycket mer.