tisdag 13 november 2007

kalla mig knäpp

det är säkert befogat och väl därtill. men vi har något att diskutera vänner. jag vet att min vackra klasskille är gay. fine. jag accepterar det. men. han får vara hur mycket gay som helst för det finns något mer mellan oss än bara vänskap. jag brukar kalla det attraktion. diskuterade saken med laura i min klass igår och jag är ju inte ensam om att uppfatta det på det sättet. han är kanske gay men kan också attraheras av tjejer. jag tror nästan det. hmm...
varför sitter han annars och smygtittar och ler till mig under en hel teaterlektion på tre och en halv timma... (nej det är inte inbillning) varför känner jag något mer... (nej det är inget jag framkallar för att jag önskar det skulle vara så, till vilken nytta om killen ändå gillar killar.) hur vet han när han har somnat på lektionen och jag sitter på andra sidan rummet, och monica som sitter brevid petar på honom för att han ska vakna, att det är jag som sagt till henne att väcka honom och därmed öppnar ögonen och tittar rakt på mig... (telepati! som också kan vara helt vänskapligt visserligen.) jag vet då inte. ska dit på middag söndagkväll. han lagar. najs.

6 kommentarer:

Peter Madison sa...

Hihi...well...ibland klickar det mellan människor och det är ju det bästa som finns! Ska bli spännande å se vad han bjuder på för käk...förutsätter en detaljerad rapport...;)

Förövrigt så håller jag inte med din kollega angående din och alla andras bloggning. Kan mycket väl vara så att din kollega skulle behöva skriva av sig lite själv....hehe

Fortsätt alltså!

Anonym sa...

Alltså det är klart att man kan uppleva personkemi även om den inte är sexuell.
Sen finns det ju absolut inget som säger att han inte tänder på tjejer fast han föredrar killar.

Ser oxå fram emot att få höra om middagen :)

la linda sa...

peter madison: klart du ska förutsätta en detljerad rapport, skulle bara fattas annat. tro mig, jag är också spänd :)!!
nini: sant. förstår inte varför han har så svårt att vara rak bara och vafö jag måste dra ur orden ur munnen på honom. konstigt. men som sagt, vi får se. väntar också med spänning... kram.

beerbelly sa...

Jag hoppas nini har rätt (för en gång skull ;)).
Ser också fram emot fortsättningen.

Anonym sa...

Nu kan du motbevisa Linda Leopolds nya bok; att kvinna och en kille som är gay är det perfekta vänskapsparet för att det inte finns en möjlighet till attraktion som de annars är tvungna att ständigt förhålla sig till.

Eller så kan du bara gå dit på söndagsmiddag och snacka upp honom.

la linda sa...

beerbelly: klart nini har rätt ;)!!
erik: jag ska göra mitt bästa för att motbevisa i det här fallet i alla fall ;) och välkommen hit och tillbaka!!